sol inne...

...sol ute sol i hjärta sol i sinne ! typ
Igår va jag riktigt duktig va ute hela dan , me barnen Ronja satt på en filt och tittade på oss ,Rasmus o jag  som krattade och drog ris till en stor majbrasa som hela byn ska va me på =) kommer o bli jätte kul på sista april !
sen gick jag in och gjorde lite mat , Vart curry kyckling o ris efter de så va vi ute och höll på med den där eländes veden , tänk om man kunde få slippa den !!! men de e klart jag skulle inte villja betala för och ha el uppvärmt heller , så man får nog stå där och stapla och kapa =) men de e klart man får juh motion , Medans jag o patrik höll på med veden så körde Rasmus Cross o Ronja hon låg o sov !  ja och sen spelade vi lite fotboll innan vi gick in ... vilken motion !!!
Idag har de inte blivit så mycke , har varit med Rasmus på dagis , sen va jag i stallet ett tag ,Djupingen fick fara till Södra Träsk och avliva en kossa =/ , djupingen de e hos dom jag har hästen !
har satt på en tvättmaskin , ska gå och se om man hittar nå tvättlina , gör jag de ska jag hänga tvätten ute , luktar så gått om tvätten när den har hängt ute ! sen får jag se om jag tar och krattar lite till , har fortfarande typ halva gräsmattan kvar och kratta !
Ja osso ska vi snart börja med lon , vi e så illa tvungen , den håller på och rasa i hop . Så jag pratade med min pappa om att komma hit och gräva ett drenerings dike run lon så vi har någonting  och börja med , och Pappas svar va "ja de ska väll inte va någon omöjlighet !  " Men tyvärr var de inte bestämt något datum som han skulle komma , men de klart Patrik och jag måste juh te banken och fråga om vi får några pengar först , Man skulle vara ekonomiskt oberoende , va kul de skulle vara =) ett tag i allefall . Satt i går och kollade på vart pengarna tagit vägen någonstan den här månaden , kom fram till att jag köper för mycke så grejer , om la i hop alla små summor så blev de nästan 2000 spän och de e på tok förmycke ! så den här månaden ska jag försöka och spara kvittona och inte köpa en massa onödiga prylar , gjorde upp en budjet i går osso ska se om de går och leva efter den !
ja man kan inte annat än och sucka !
skulle vilja gör ett altan däck osso , hittade ett igår på internet för 500 spän och de va presis i den storleken vi vill ha de i osso , och rätt pris, så vi ringde men då hade dom ändrat sig och skulle inte sälja de TYPISKT !!! Ja får drömma vidare =)

Kommentera här: