en häktisk veka !

De kan man lugnt på stå ! de hela började på Måndagen , efter jag hade varit och handlat ! jag for hem till mamma för och hämta hindrenn , men där vart jag kvar till sena kvällen , vart en hel massa planerande för pappas 50 års kalas , samma på tisdag och onsdag , så kom torsdagen och pappa fyllde 50 vaknad kl  7 och upp med barnen och packade matsäck sen bar de i väg till skogen åvanför mamma o pappa , där väntade min store bror med pappas present , när vi hade gömt presenten i skogen så gick jag och markus och barnen upp på bärget , och efter ett tag kom pappa och jonas gående , så vi fickade lite frukost och sen fick pappa öppna en present och där i låg en nyckel =)
sen började vi och gå neröver och där mitt i skogen stod pappas present , en fyr hjuling , pappa har alldrig mål lös men han viste inte vad han skulle säga ! och de va så roligt för de va något som han önskade sig värkligen
och sen fortsatte dagen så , presenter och åter presenter , och folk , vi räknade att under dagens lopp så hade de paserat över 100 personer som käde pappa och som hade stannat på mat och fika .
Jag e så stålt över mig själv även fast de va så mycke mat som fans under näsan på mig så kunde jag hålla mig tog en gång av vad som fans där och inte mer än jag kände att jag inte vart så där jätte mätt .
sen i fredas så bar de av till klockestrand till en kommpis där och där va vi hela hälgen och åt och drack , jag vart facktist lite o nyckter hihi , men där fans de både chips och godis men jag kunde låta bli de , och sen bestälde jag inte någon kebbab rulle häller är så stolt över mig själv =) har inte vägt mig än men jag tror inte att jag har gått ner så där värst mycke , har lite ångest över att väga mig !
ååå måste bara beratta att Ronja gör stora fram steg , nu går hon långa sräkor och hon försöker gå i stället för och krypa , hon kan till och med gå ute med skor , snart får man springa och jaga hon haha men de e bara kul ,
ja jag köpte regn kläder till henne i lödags osso va rea på klädextra så jag passade på hehe
ne nu ska jag göra oss klar för och fara till stallet och fixa spån och sådant så att hästarna har de i kväll , dom ska skos i morron så vi rider dom dit , då jag inte har något bra ställe och ställa dom på här !
få väll se om jag har vägt mig innan kvällen i så fall så ska jag försöka skriva en rad om de här

/// helena ///

Kommentera här: