torsdag

jaha då va de torsdag !
i går kom ida och lämnade av tråd , en hel del tråd ! så nu har vi både stolpar och tråd så i morgon så ska vi bygga hage åt lill hingsten hennes ! Patrik har juh en massa bilar på gården 16 st för att vara exakt ! så han föreslog att vi skulle ställa bilarna i mellan hagarna , som en barikad för om han skulle få för sig och riva tråden så skulle de va bilar i vägen och de vore väll fan om han skulle hoppa över, gör han de så blir han en väldigt bra hopphäst !
de va tänkt att de skulle vändas hö i går men de regnade ! de e så typiskt har som inte regnat något på hela sommaren men nå tusan ska de regna då man har slagit hö ! Så vi får se om de blir vänt i dag i stället , e ganska bra tork väder idag ,blåser och e soligt , och så får vi hoppas att de inte regnar i morgon så då kan vi ta in de då  ! 

just nu så sitter jag vid datorn och dricker kaffe , lillan ligger och sover , rasmus o Patrik e hos lasse och madde och pysslar på med traktorn , tänkte att jag skulle passa på och plocka lite medans hon sover .
 
ååå här om dagen , de va väll i tisdags så skulle jag gå och byta om , och ronja hon va i tv rummet och lekte , så när jag hadde bytt om och e på vägt till tv rummet så hör jag värdens duns och ett galskrik ! då har hon ramlat igen , så jag tog upp hon och skulle trösta henne , då märker jag att vänster arm e helt slapp ! och hennes axel ser lite mysko ut så jag ringer till mamma , inge svar ! panik ringer till patrik och förklarar att vi måste fara till akuten NU ! innan detta hände hade jag tagit av henne kläderna för att byta , så hon va bara i blöja , måste juh ta på henne nå kläder tänkte jag , så jag börjar tråckkla på henne kläder och när jag för in hennes arm mot hennes kropp så klikar de till , och jag tänkte fan nu har jag gjort de ännu värre , men då kunde hon använda armen i gen så den hade hoppat ur led och när jag gjorde den rörelsen då fick jag tillbaka den på plats , min stackrs lilla olycks korp . men nu e allt bra =)

Kommentarer:

1 Elli:

skriven

Hua lilla vännen då:( Tur i oturen att det var att den hade hoppat ur led så den inte var bruten;)

Duu har lite små planer om vilken helg ni ska komma ner, tänkte jag ska ringa dej här i veckan och snacka med dej om vad ni tycker om dom planerna;) höhöhö

Kommentera här: