en ledig dag !

ja då är man ledig i dag ! jobbade natten mot måndag ! de e fan inge kul och jobba och 12 timmar på de , kan juh säga att jag är helt slut när man kommer hem !
Patrik fick inte sova så mycke den natten han häller ! lilla fröken Ronja hade bestämt sig att kl halv två så skulle pappa och hon upp ! men de tyckte inte pappa lät som någon vidare idé =) så kl 4 så lyckades han få henne och somna , så dom va hemma när jag kom hem kring 9 så jag fick träffa dom en liten stund på morron , sen så hadde jag sove fyra timmar så ringde Patrik och sa att Ronja hade feber och då va de bara och fara och hämta henne , ja va mer död än levande kändes de som ! men vad gör man inte då , och mycke riktigt när jag kom och skulle hämta henne så va hon jätte röd blommig och ögonen va alldeles glansiga och trötta , sen när jag tog i hon och fick kramen då va hon juh bränn het ! så de va bara och fara på läkarstationen och fixa alvedon och när jag ändå va där så kollade jag om dom kunde kolla på hon och som tur va så hade dom tid , så docktorn lysnade och klämde och kände , är så less på att hon har den hämska hosta , kollade med läkaren om de kunde vara krupp men han sa att de lät inte som de utan de va en kraftig förkylning med mycke slem och så ! så jag fick Mollipect och sen for vi hem och myste i soffan jag ronja och Rasmus , ja och han vart juh inte glad över att måsta fara hem tidigare från dagis , men de gick över när jag sa att vi skulle till docktorn , då vart de genast inntresantare =)
Övrigt i Helgen så jobbade jag freda natten och sov halva lördag sen kom Ida och vi stängde upp till Boxarna , och de va ganska hårt i backen kan jag tala om ! men vi lyckades =)
sen på kvällen for vi till garannen som jag har min andra häst hos och drack grogg och badade vildmarks bad och de va jätte härligt !
Sen på söndagen så va Rasmus och Ronja på kalas hos Rasmus blivande klass kamrat Emilia sen när vi kom hem så va de i prinsip bara och gå och försöka vila eftersom jag skulle jobba natt ,-
Ja sen har vi bytt rum Rasmus har fått tagit de som va data rummet och Ronja har fått Rasmus gammla rum och datorn ska vi flytta till vårat sov rum snart !

ja nä nu ska jag ta och fortsätta och städa och sen får vi se hur dagen blir , om jag hinner nå mer !

Kommentarer:

1 ElliCaramelli:

skriven

Sorry att vi inte kikade in.. Men vi kände oss så stressad, vet inte varför för vi hade inget att passa eller så.. :S Men det kommer ju fler gånger.

Gick det bra att hämta höet? Hörde att Ida ville sno en hon..-hahaha-

Kommentera här: