natt vecka !

ja då va de dax för en natt vecka ! Har nu jobbat 4 veckor nu och jag är less ! men de e juh ett jobb och de måste man juh ha ! annars bli de inge bra =)  jobbade extra lördag natt så man hoppas jjuh att denna lön ska bli lite bättre ! den här månaden har varit tung ! räckningar för ca 17 000 och sen vart de ett glapp mellan försäkrings kassan och lönen från jobbet , de va så att jag trodde att jsg skulle få åt minstonde halva min lön från jobbet och hslva från försäkrinskassan men jag fick ingen lön alls och så bara hälften från försäkringskassan , så de vart lite lite denna månaden !!! och sen så är de juh penngar som går åt till hästarna och mat åt dom , och sen ska vi juh ha mat !!! men de löser sig nog , de brukar göra de till slut !
Ja vad har vi gjort i helgen då ! i fredas så for jag till Ida och lämnade min sissta pengar för hon skulle fara och hämta balar denna gång ! och då vart de att bestämt att dom skulle komma och basta hemma hos oss =) och va hade jätte kul !!! den enda som saknades va Elli , Ida och jag satt i bastun och surra och drack vin ! sen så kom kararna också ! vi bastade i kanske 3 timmar =) hade som mest 100 grader VARMT !!!
Sen på Lördag så va vi bara hemma och jag stängde om hagen , tankte att de va bäst innan de fryser i markan , de kan bli lite svårt och slå ner stolpar då ! =)  ja sen så skulle jag juh upp och jobba på natten så jag gick och la mig kl 18 och sen upp kl23 för att sedan fara och jobba ! Jobbade till 10 sen va de bara hem och fixa med hästarna , skicka i väg rasmus till söndag skolan , sen vart de lungt så jag la mig i kanske två timmar ! efter de så va de mat kl 15 hos mamma och Pappa , Farsdags midda !!! och där va vi till halv sju sen for vi till Djupenstöm för och ta in hästarna och där vart vi väll till 21 sen va de bara hem och sova !
Idag så har jag inte gjort så mycke ! skjutsat barnen på dagis och sen va jag en sväng till Ida Lillja och drack kaffe sen så for jag hem och delade på hö balen och gav hästarna ! sen nu sitter jag här och skriver ska ta och gå och lägga mig nu så jag inte är typ drötts trött i natt =) får se om man hinner skriva något i natt !!!

NATT I NATT =)

Kommentera här: