lite uppdatering !

ja då va de dax !

I veckan som va har jag gjort höst fint i mina blommlådor , fick sådan insperation en dag när de va sådant strålande höst väder och alla träden har fått såååå fina färger , så jag lägger ut lite bilder på hur de vart =)
är själv väldigt nöjd .

detta är en av tre på baksidan låda nr två på baksidan lådan på fram sidantredje lådan på bak sidan

ja vad har hät mer då ? jo i fredas så va hela familjen och handlade i s-vall , hela dagen !
va där från 10 till kl 19 00 läääänge !
men jag hittade flis fodrade regn kläder åt Rasmus och sen en jacka åt mig !
Nya gummi sövlar åt Rasmus + ett par nya typ tännis skor fast inte riktigt ,
sen ett par vita lite finare skor åt Ronja ,
och så handlade vi presenter åt henne , för sto tjejen blir ett på freda =)
vad mer jo sen blev de lite under kläder till mig ! funderade på och köpa ett par nya fin stövlar , hitade ett par jättefina på coop ett par grå , men då vart jag snål , så de bidde inga =/ ångrar mig lite ...
och sen när vi hade vare på alla olika affärer så vart de willys och handla mat

I lördas så sorterade vi grejjor i förådet hela dan , vi skulle nämligen köra in pontiacen där för vinter förvaring ! va en massa rat man sammlar på sig ! frågade typ Patrik fler hundra ggr om han värkligen skulle ha kvar rör stumpar och över blivna kabel stummpar , ja de kan va bra och ha !!! gaaa men han har nor rätt skulle man slänga dom nå tusan skulle man behöva jus en sådan grej =)
Men vi var klar med de och nu står pontiacken där och allt annat typ gräsklippare mm där inne!
Sen på kvällen bar de i väg ner till by stugan för surstömming skiva , är inte någon stor surströmmings ätare men en kan man klämma i sig , bara man har mycke tillbehör , så man inte känner smaken så där värst mycke , sen vart de musik gissning och dans efter åt kul kul kom väll hem runt halv tolv

ja i går så började vi och snickra i hop lite bräder som ska bli mina ute boxar , gick väll så där , fick upp typ 5 bräder sen ville inte Patrik snickra nå mer , men sedan på efter middan kom svärfar och hjälpte till så nu har vi stolparna på fram sidan klara osso , så nu ska tak stolar på plats och sen väggar !
de går frammåt =)

Sen har jag juh lovat att lägga ut bilder på min nya häst så idag när jag knäpte låderna så passade jag på och ta några bilder på han osso =)


Min nya häst Oden min nya häst


så nu har jag uppdaterat lite så nu vänar disk bärget och alla leksaker och tvätten på att bli, inplockad i disk maskinen , upp plockde från golev ,och tvättade !
bye bye !



Kommentarer:

1 Elli Caramelli:

skriven

Åhh vilken snygging! Fan vad avundsjuk jag blir! ;)

Ska kolla med gubben och se om vi inte har annat för oss på fredag annars så kikar vi gärna förbi..

Vad önska sej prinsessan då? :D

Kommentera här: