En hällsning från fjällen ! och lite uppdatering !

Ja de Vart en tur till fjällen ,och jag kan säga att de ågrar jag inte ett dugg !
Så underbart väder de har varit ! när vi kom upp så snöade de ! och vi tänkte att de här blir juh kul , om de ska snöa ! sitta inne i stugan , med barn och så de blir inte kul !
Men när vi klev upp morron efter så va de på väg och spricka upp och så här bra väder hade vi första dan !!!





ja som ni ser så lyser solen från en klar blå himmer och de är ca 10 grader varmt i skuggan och i solen är de väll de dubbla ! och alldeles vindstilla kan de bli bättre !

ja och dag nr 2 bev inte sämmre den !!! solen lyste lika starkt och klart från en klar blå himmel !!!
så vi grillade och mådde gott hela dagen på fjället mommen och moffen fiskade , Rasmus och Frida tolkade efter skotern , även ronja ville tolka så jag satte mig på bobben med Ronja framför och oj vad hon skrattade och tyckte att de va roligt =) tyvärr vart de ingen bild på de
När vi kom hem till stugan så vart de ett glas rödvin på altanen innan middan , moffarn gjorde go midda plommon späckad fläskfilé mmmm med sill och ägg som förrätt !
På söndagen så va de mulet men varmt ! så vi prommenerade ner till vindskyddet vid ån och grillade korv och mådde gott =)
Sen bar de av hemöver , for väll från kittelfjäll vid 5 och var väll inte hemma här fören halv 12 !!! men de gick bra , barnen dom sov nästan hela vägen hem , så de va skönt !

Måndagen tillbringade familjen med och pyssla ute ! 'jag har knäppt kort , men de va midda hemma hos mamma och Pappa , och jag glömde kameran där , suck så jag måste fara och hämta den e morron så jag kan lägga ut fler bilder !!!
ja och idag har man jobbat .
Ja så har våran helg sett ut , helt underbart helt enkelt =) !!!
nu ska jag promenera till hästarna !!!

bye bye !

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

va mysigt ni verka ha haft de!! hoppas vår värmen håller i sej länge nu.

2 Tonårsliv by Leonora:

skriven

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

Kommentera här: