Ett litet resept !

Ja då ska vi se om jag kan komma ihåg hur jag gjorde lördags middan =)
När jag lagar mat är de sällan att jag andvänder mig av resept, vet inte varför , men jag tcker att de e ganska kul och exprementera lite , se om man lyckas ! 
Men jag ska göra ett försök ...

Marinerad ungstekt fläskstek

1 kg benfri fläsk stek 
2-3 tunt skivade vitlökar
pitzza krydda

Marinad

ca 2 msk soya
ca 2 msk sweet chilli sås
svart peppar 
2 klyftor pressad vitlök
ca 5 msk mat olja

Blanda alla ingredienser till marinaden i en skål
skär ett rut mönster i steken , 1cm djupa , i dessa skåror stoppar du ner den skivade vitlöken , sedan häller du marinaden över steken , avsluta med att ströa över pitzza krydda .
sedan in i ugnen på 175 grader mitt i ugnen i ca 2 timmar eller tills den e klar !

Svamp stuvning!

500 g champinjoner 
200 g philladelphia ost karljohan smak
4 dl visp grädde 
svart peppar
salt 

stek champinjonerna en aning tills de har blivit varma
blanda ner philladelphia osten samt grädde låt puttra .
smak sätt med lite svartpeppar och salt
klart!


sås!

4 dl creem frech
2 pressade vitlöksklyftor
2 msk Sweet Chilli sås 

Blanda allt i en skål och de e klart ! 
låt de stå och dra i kylskåpet ett tag så smakerna kommer fram.
gör en vanlig bland sallad med 
sallad 
tomater 
paprika
och feta ost

gott till salladen är go green´s taco tomat salsa ! 

smaklig måltid !!!

 










 
 

Kommentarer:

1 Elli Caramelli:

skriven

Ååhh lite gott det där såg ut då :D Måste jag testa nån gång.. :D

Kommentera här: