tänkvärt !

När jag började gå ner i vikt i mitten på januari kunde jag inte ana hur bra de skulle gå !
och hällsomessigt mår jag mycke bättre än vad jag gjorde när jag vägde som mest hela 112 kg jag hade ont i knäna och kunde inte röra mig för mycke för jag blev andfådd , jag kunde inte rida min häst , för hon orkade inte med min tyngd , de vart vänd pungten för mig och även att jag inte kunde leka med mina barn som jag ville utan att få ont i hela kroppen !

Nej tänkte jag ! Maten ska inte vara min tröst längre , Maten ska inte bestämma över mig ,jag vill leva med mina barn och min sambo , och ska jag vara den mamma och sambo som jag vill vara och leva de liv jag vill  så måste jag göra något , de e bara upp till mig , de e jag som bestämmer vad och hur mycke jag stoppar i mig !
Jag annamade ett tale sätt ! tänkte att jag skulle del ge er som läser min blogg !

Man ska äta för att leva
inte
leva för och äta!

de jag har vunnit under dom här knappa 3 månaderna , är långt mer än bara vikten , mitt självförtroende är långt mycke starkare än va de va innan , nu respekterar jag mig själv , jag är jag och jag är den jag vill vara !
men de e fortfarande en bit kvar tills jag är i "mål"
Men sedan kommer de nya "mål" att inte falla tillbaka i gammla mönster , att inte sluta tänka på och sätta gränser , och se till att hålla på dom ! 
De har varit mitt stora problem , att begränsa mig , jag har helt enkelt tappat kontrollen på mig själv ! nu har jag åter fått kontrollen , och jag säger inte att de har varit enkel , visst jag har gått ner en hel massa , men jag har fått kämmpa för de , en del som ser mig tycker att de har gått lite väl fort , och vist de kan jag hålla med om , de har gått fort ! de har det, men jag har inte svultit mig ! de har jag testat tidigare i mitt liv och de funkar inte , utan jag har uteslutet socker och sockrade kolhydrater ! jag har insett under resans gång att jag har alltid , hela mitt liv , varit socker beroende och de har varit en STOR bidragande orsak till min övervikt ! 
Jag har fortfarande väldigt svårt och begränsa mig , i helgen som va så tog jag efterätt och drinkar ! dagen efter kände jag socker sugett direkt ! de  e som att vara alkolist , tänk om en alkolist var tvungen att ta ett glas alkohol varge dag , men bara ett !  
De samma gäller mat och socker beroende personer , som tur e så har jag BARA socker beroendet och behandla , och de går juh och utesluta , men med mat är de en helt annan sak .
Kan tänka mig att dom som har ett sjukligt mat beroende har de väldigt svårt ! 
Jag säger inte att jag alldrig mer ska äta socker MEN jag kan inte göra de riktigt än , de fick jag klart för mig i helgen , jag fick verkligen brottas med mig själv , min kropp ville verkligen ha socker ! och hade de varit för 4 månader sedan hade jag gett med mig och stillat socker beroendet och gett kroppen vad den ville ha .
De tog all min vilje styrka och rikta suget åt något annat håll , men jag klarade de ! Och efter varge prövning , står man starkare , de gäller för allt i livet , man KAN försätta berg med tanken !  kanske inte bokstavligt talat , men ett berg kan vara vad som hellst i livet , de kan vara en uppkörning, övervikt , godis en bruste relation att ta sig igenom , vad som hellst , i mitt fall så är de sockret som är mitt berg och varge gång jag klarar en liten sten , så kommer jag närmare toppen !

Ta en funderare på vad ditt berg är ?!
Hur tänker jag kring mitt berg ?!
Är de posetiva tankar som styrker mig , eller trycker jag ner mig själv med negativa tankar ?!

Dessa frågor tänkte jag mycke på en perjod när jag funderade om jag höll på och gå in i väggen , ett resultat av dessa frågor va att jag bestämde mig för att jag INTE va på väg in i väggen , de va bara till och bestämma sig ! nej jag vägrar Pungt !
Tror så här i efter hand att de va mitt "berg" som spökade !  

Lite Tankar från mig ! skriv gärna några rader om ni ändå är in och kikar =)
nu ska jag ta och försöka sova

***Natt natt ***

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

du gör de förbaskatt bra ska du veta!!!

2 anna-lena:

skriven

tänk om man själv kunde tänka som dej:) då skulle jag vara lättare hehe

håller med marie, du gör de jätte bra:)

3 Elli Caramelli:

skriven

Du är då klok som en bok vännen!

Och du är så jävla duktig :)



Ska ta och sparka mej i arslet jag med och börja;)

Har ju redan provat kycklingen:D

4 sandra:

skriven

du är duktig du har inte sett dig på länge men man känner väl kankse inte igen dig

Kommentera här: