uppdatering =)

vaknade upp till ännu en regning dag !
så de blir en perfeckt dag för lite uppdatering hihi
 då ska vi se ...
Lördag så gjorde vi inte mycke tror jag , vi va till pappa och firade lille bror som hade fyllt år , samlade i hop nästan hela familjen , alla förutom mamma  sen åt vi grillat och smörgåstårta , mycke trevligt ! de va som ett tag sedan vi satt och åt hela familjen
Söndagen började med att jag rensade uppfarten på gräs , vart inte klar men man kan inte ta allt på en gång då blir man less , jag har komit på att de funkar bäst om man gör saker när man har inspererad att göra de. sen har jag börjat med och göra saker på en gång , de gäller bara och börja , sen går de bara av farten hehe =)
efter att jag hade lagt Ronja för och sova midda så gick jag ut på vebacken och kapade tre stora skoper med ved , och ja jag körde traktor osso =)
På måndag så lyste solen på oss , så när jag hämtade Rasmus hos mamma och pappa så tyckte lille bror att vi skulle fara på stranden så sagt och gjort , vi for till prälle tjärn och låg där , jag slängde mig i vattnet en gång , huva va kalt de va , de va så att fingrar och fötter domnade ... när vi kom hem så bestämde jag mig för och sanerar huset så de va både dans med damsugare och mopp , men fint blev de =)
Igår så vart de en tur på ved backen en si så där 2 timmar samt en massa tvättande sen när Ronja vakande så startade hon och jag gräsklipparen och satt och brummade runt tills Patrik kom hem , Rasmus va med Lille bror och hans tjej på Drakborgen i s- vall , tydligen en jätte stor lek park innomhus Rasmus tyckte de va jätte roligt och de förstår jag ! så dit ska vi fara fler gånger .
när ronja badat och lagt sig för natten så hjälpte jag patrik och lyfta på en bil som han ska fara på skroten med i morron kors i taket =)
ja i dag så tog jag en slappis dag ! de e klart vi va på fritids och hällsa på en sväng i morrse , i morron ska Ronja en sväng på dagis och ta en mjukstart , jag har väll tvättat en del även idag så snart har man ingen tätt i tvätt korgarna , så skööönt , men nu ser de ut och lätta med regnet så har man tur kanske man kommer ut till vedbacken i dag med !

jaja de e vad som händer i mitt liv just nu =)
ja jag måste juh berätta att nu har jag gått ner 39 kg , helt otroligt , jag har inte gått upp under semestern ! utan jag har gått ner =) helt fantastiskt , men jag har haft en perjod nu som har varit mycke godis och glass , sen i mådags så har jag varit stenhård inge godsaker ! och socker suget finns där men de e lite lättare och stå i mot de nu än va de va i början ! men som sagt de kommer till baka farligt fort , men nu känner man igen suget nu vet man juh vad de beror på , så de blir lättare att motstå !

ne nu ska jag ta och göra något !

BYE BYE !

Kommentera här: