julafton , juldag ,annandag, snart nyår !

japp japp julen har varit , och snart e de nyår , jag och älsklingen har bestämt att vi ska vara hemma me barnen på nyår ! del för att ronja e lite förkyld och sen känner vi inte för och hitta på så himla mycke ! de blir fin beök från s-vall och sen ska jag väll kunna svänga ihop en tre rätters midda och även starta bastun e de tänkt =)

Julen tillbringade vi hos min mamma och Pappa och den enda som saknades va lille bror han va tvungen och jobba ! och tror ni att man hadde med sig kameran ... neee vi har både filmkamera och digitalkamra och dom låg så bra hemma !!! mycke dumt =/ jaja vi åt , öppnade klappar , och fika lite till ! haha ja måste bara berätta en rolig grej ! mamma hade bett mig baka en kladdkaka och de gjorde jag naturligt vis ! efter som vi inte skulle äta den fören kvällen så ställde mamma undan den , och de e juh inge fel med de !!! bara de att hon ställde den på ett ganska dåligt ställe , nämligen i trappen ! så när jag gick och hämta de den så va de ett tort fot avtryk i kakan !!! hahahaha någon hade klivit i kakan , så summa summarum , ställ INTE en kladdkaka i trappen !!!

Juldagen fick rasmus en skattkarta som han fick ut och föllja , skatten va en julklapp från mig och patrik , ni skulle ha sett vilka stora ögon de vart när han hittade skatten !!! de va nämligen en 4-hjuling hans första fråga va - Är den min ? den andra frågan va - hur fort går den ! hahaha så de vart välldigt lyckat .
Efter att vi bytt om och gjort oss i årdning for vi ut till barsta , till Patriks mamma och Pappa där vi vart bjuden på mat och sen va de klapp dax , for därifrån vi 19 tiden och for direkt till Lars och Madde och satt där och surra och kolla på film trevligt värre va de !

Annandagen så va vi bara hemma och gjorde inte många knop bygde pussel och lego med barnen !

Och i går så for rasmus till en kompis och jag for hem , klädde på mig , ut och starta traktorn körde in två skopor med ved och sen visade Patrik mig hur man körde snöslungan och hur man skulle ha skopan för och skotta med den ! så nu kan jag de om Patrk skulle va sjuk och de skulle beövas skottas på vägen !

ne nu ska jag mysa med en sjuk Ronja , förkyld igen sååååå ovaligt ..........

Kommentarer:

1 Elli Caramelli:

skriven

Åååhh jag bara läääängtas!!

Kommentera här: