en helt vanlig tisdag

Ja de e va de e ! fick sov morron till 9 i dag Ronja bestämde sig för och sova och inte mig i mot !
ordan nå frulle till barnen , själv va jag inte så hungrig så de vart en kopp kaffe för mig !
Sen bar de av till stallet för och ta ut hästarna och när de va gjort så for vi en tur in till ullånger för och flla på kylskopet , ekade lite tomt , efter de så for vi hem , väl hemma ville barnen va ute , och de kan man intesäga nej till =) så efter en timme ca så va de dax för lite lunch och sen så ville Ronja sova ! och medans hon nu har sovit så har jag varit ute och fixat med andra hagen så jag kan ställa Oden där , nu e jag less på att han blir sparkad ! fattar inte varför jag inte har gjort så har tidigare , då hade han sluppit bleve sparkad på hasen och då hade han varit ridabar vi de här laget !!! men de e lätt och va efter klok ! så nu ska han väll få upp hullet och bli bra i sitt ben ! så om en månad kan jag nog börja rida han igen , som de e nu så ska jag inte rida han utan vi nöjjer oss med och longera och tömköra !

ja i övrigt är de lugnt här ! Ronja sover fortfarande och Rasmussitter framför tvn som han alltid gör ! och jag sitter här =)
Ska se om jag inte ska ta och köra en tvättmaskin eller två skulle behöva de inför dagis i morron ! sen ska jag nog ta och börja me maten ! blir ostfyllda kött rullader med kantarell sås serverat med en sallad , blir nog ris till barnen jag glömde och köpa potatis =/ de e inte så lätt och komma i håg sådana saker när man själv inte äter de !

Sen är de juh fet tisdag i dag och då ska man juh äta fetisdags bullar , men de blir ingen sådan för mig ! är facktiskt inte sugen på en häller och sen e de juh så att köper inte jag några så kommer de juh inte in några i huset och då behöver jag juh inte äta någon häller =) eller ens bli frestad ! de käns så bra att jag har börjat blivit av med söt suget , har inte ätit en bit godis eller dyligt sen den 12 januari .
Jag provade en bunt med gammla byxer som jag inte kunnat ha på 3 år , och dom passade , en del va till och med lite stora ! jag älskar denna nya livsstil har gått ner 4 storlekar på byxor så de har hänt hen hel del vill jag säga ! ne nog om detta ! nu ska jag ta och börja med tvätten sen får vi se om jag hinner dra ett varv med damsugaren osso de skulle behövas !!!

*******************see yaa*******************

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

ja nu ska ja verkligen ge detta en chans!! men frågorna e många, så ja längtar tills ja få boken så kanske ja bli klokare på denna metod.. ja vill också komma i mina gamla byxor som bara ligger å väntar på mej. stå de i boken vad du typ inte få äta och va du få äta? tex om man få dricka mjölk m m ??

2 Magda:

skriven

Hej!



Du är utmanad i min blogg :P



Ja jag tycker du ska hälsa på i helgen :) Vi har dock varit fökylda och är inte riktigt hundra friska än men du får välja själv om du vill komma eller inte :P KRam

Kommentera här: