Hej hopp !...

... I snö vädret ! ja så här mycke snö har vi väll inte sett på ca 6 år !!! klev ut i en snödriva i dag bara för kul, visade sig att de gick upp till midjan på mig !!! ( skulle ha haft täckbyxer på mig ) inte bra ,kallt !!!
Men en som tycker att de e kul ute nu de e Rasmus , han försvinner nästan hihihi !

Jag har fått en förfrågan om vilka grönsaker som e tillåtna , och de e i princip alla grönsaker som växer åvan jord !  Tänkte att jag skulle skriva ner några exempel på olika grönsaker , och hur mycke av varje grönsak som man får äta för att uppnå 6 g kolhydrater !
- 60g pallsternacka
-63g kokt morot
-65g kokta rödbetor
-93g kokta kålrötter
-100g gul lök
-100g sockerärter
-120g kot purjolök
-125g röd paprika
-134g aubergine
-150 g avokado ( drygt två halvor)
-155g tomater
-160g kokt vitkål
-175g kokt blomkål
-195g mangold ( vet inte vad de e)
-195g grön paprika
-200g kokt broccoli
-200g haricots verts
-240g surkål
-240g rättika
-260g kokt sparris
-270g isbergsallad
-285g squash
-300g gurka
-300g rädisor (75 st )
-375g fräst spenat
-600g konsenverad sparris
-670g kokt spenat

Studera listan, välj ut de grönsaker du gillar , lär dig tilllaga dom på olika sätt , så blir vägen till målet lättare .
denna lista e för dom som går 25 + och då är de tillåtet att bara äta 6 g kolhydrater och då kan man ha någon av dessa eller några , som kompletering till rena kött rätter , 10+ arna får äta mer , medans 50+ inte får äta några som hellst kolhydrater , grönsaker ska bara vara som garnetyr på tallriken .

ne nu måste jag sluta för Patrik vill sova och de måste han juh få göra min älskling !
                                           
                                       ***Natt Natt***

Kommentera här: