blogg torka.se del 2

jahapp då ska om vi kan fortsätta =)

...ja väl nere i västerås så va de direkt till campingen som tur va fanns de två platser bredvid varandra så Marie o Mattias och vi kunde stå vid varandra med husvagnarna !
Kan säga att de inte va så roligt och sätta upp förtällten i den tropiska värme som va där nere !!! men de gick , och de gick riktigt bra , Patrik och jag vart inte ovänner hehe =)
efter att vi gjort oss hemma stadda på campingen så drog vi in till hälla för Marie o mattias behövde köpa lite mat =) sen vart de grillat för hela slanten , och mys pys i förtällten , men f-n va mygg de va ! värre än hemma !
på Torsdagen så drog vi in till stan och tvättade av bilen efter resan ner , den såg hämsk ut , alldeles dammig !!! så en grunlig tvätt  och sen bar de av in på flygfälltet ! och de va varmt !!! 36 grader i skuggan !!!!! jag höll på och dö , gick i bikini överdel och chorts men svettades som en gris ! men jag kan lova att man blev brun =) , gick där hela dan sen hem till campingen för grillning  och sen satt vi i förtälltet och drack lite drinkar och mådde gott =)
Fredan börjagde tidigt !!! vi hadde ställt väckaren på 6 , för vi skulle vara på träffen när den öppnade kl 8 för och få en nummer plåt , kom i väg från husvagnen halv 8 va inne i stan till 8 och de va nästan en km kö när vi kom dit , men vi fick en nr plåt ! =)
Vi hann inte mer än och parkera , kliva ur bilen , och börja prommenera över fälltet så drog de in värdens regn väder , just då vi va innne bland marknads stånden , som tur va så hade jag kollat in dan innan vart de fanns paralyn så de va till och springa i väg och innhandla 4 st Mattias och Markus va med oss , Marie och Jullia va smarta och stannade i husvagnen och sov , jag gick till linda när de började åska tyckte inte de va så trevligt och gå på ett flyg fällt med ett paraply när de åska !!! Så där satt jag och Linda och hennes underbara hund glimma och väntade på att regnet skulle av ta , dom hade varit så smart och tage med sig ett party tällt , som höll de värsta regnet borta , de vart bara som en fin dimma där inne =) men efter ett tag så sprack de upp och de vart 30 grader varmt igen !!!!
Ja jag köpte juh en klänning på Torsdagen en skit snygg rock billy klänning ! ska se om jag kan ta nå kort på den ! jag hade den på mig på fredan men den vart välldigt varm när solen kom fram , så de vart och springa till bilen och byta illa kvickt , till samma som dan innan !!!
de vart lite meloner och kaffe innan vi skulle gå en vända till , men vi han väll gå en par hundra meter sen öppnade sig himmlen utan förvarning , så de vart till att rusa till bilen och när vi ändå satt där så bestämde vi oss för och fara , for en vända genom stan och crusade runt lite , drog till Hälla , där Marie och Julia va , vid de här laget va vi hungriga så de vart till o hitta en pitzzeria , vi hittade en mysig pitzzeria och där åt vi !
sen tillbaka till hälla för och kolla in de bilar som sammlats där , efter ett tag vart barnen less så Marie och Mattias bestämde sig för och dra hem till huvagnen , så när dom hade farit så drog vi in till stan för ännu ett crusing varv , vart förvånad över att de överhuvud taget rullade framåt , de brukar inte göra de !!! brukar ta 5 timmar och då har du inte kommit halvägs !!! men de e klart vi åkte kanska tidigt på kvällen så då hade väll inte alla billar kommit ut än , men sen började de och droppa lite lätt så då bestämde vi oss för och fara till campingen och då va kl 11 på kvällen och vi hade varit uppe sen tidiga morron , men när vi kom till campingen så drog de in värdens åskväder !!! satt i Maries o Mattias förtällt och drack vin och tittade på blixtarna och lyssnade på dundrett . 
På Lördagmorronen så tog vi de lugnt och började riva förtälltet  och packa ihop , duch och sen betala och fara in till stan , men vi for inte in på området nå utan snurrade lite i stan sen bestämde vi oss för och rulla hem över , men innan vi for från västerås så gick Patrik och köpte mig en ny färg spruta !!! ingen biltema rappel utan en ricktigt bra , jag provade den här om dan och jag satt från kl halv 2 på dan till kl halv 8 hehe , när jag väl börjar finns de inget som kan stoppa mig , när jag har insperation !!!
ja ja vi rullade hemöver och hamnade i västansjö hos Jens och Anna-Lena där vi drack lite gott och surra en massa skit =) hehe alltid lika roligt , men på Sönda morron så vaknade jag och va så grymt sugen på mina barn !!! hade varit utan dom i nästan en hel vecka !!! så hem lämna husvagnen och hämta barnen och sen han vi köra in två lass hö innan vi hoppade i säng för jobbet väntade på Måndagen
Jobbade måndag o tisdag på Onsdag så va de pyssel på gården och när Ronja hade lagt sig provade jag min present och de tog hela dan hehe men resultatet blev kanon om jag får säga de skälv ;) bilder kommer sen !!!
I går så hände de inte mycke , vi for en sväng till ullånger och hämtade svär fars tracktor och handlade lite , kom hem och gjorde inte mycke , de regnade hela dan så man hade inte mycke insperation till och ta sig för något ! ,Kom på att vi skulle fara en snabb sväng till k-fors så sagt och gjort for vi i väg ! sen förflöt kvällen lungt , ja och i dag så är de lugna gatan , ska som snart gå och lägga mig för jag ska jobba i natt , Suck !!! men jag har bara 6 pass kvar till semester jihuuu!!!
ja bilduppdateringen kommer sen !
bye bye  

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

ja de va ju verkligen underligt väder där nere, luft stog still man fick ju typ inte åt sej andan de regna & åska sen tvärtt vart sol :) tråkitgt å jobba helger... bläää ja vet hur de känns å du din stackare som jobba natt dessutom

2 Marie:

skriven

jag köpte en "Canon PowerShot SX1 IS" det är en alround kamera, man kan zooma långt och knäppa bildserie och filma med den. svårt att förklara du får kolla på den då vi träffas

3 Elli Caramelli:

skriven

Jaa det ha varit riktigt bloggtorka, men som sagt man vill inte sitta inne då det är fin väder och nu så har man börjat jobba så då går tiden åt där..

Har ingen aning hur man ska kan få fler kommentarer.. hmmm..

jadu vi gör inte så mycke faktiskt, som vanligt..-haha- Ni då?

Kommentera här: