ett besök på akuten !

Vi va juh på grill kväll på dagis i går kväll , kom dit efter att jag hade handlat , allt frid och fröjd !
så skulle vi precis till och börja grilla , Ronja o Rasmus sprang runt och lekte me de anndra barnen , plötsligt så hör jag och Patrik hur Ronja skriker för full halls , så jag och Patrik springer dit , då har hon blivit på gungad av en 6 åring i full fart , och fått värdens bula och skrap sår , så in och försöka hitts något att kyla med , ringde till 112 och surrade med dom och hörde om vi skulle fara in med hon och de tyckte dom att vi skulle göra så efter en stund kom pling plong taxin och hämtade oss , väl inne på sjukuset så fick vi träffa en docktor riktigt snabbt ! och han klämde och kände ,lyssnade och knackade ! en lättare hjärnskakning och kraftig ytlig blödning , inge brott på pannbenet .
Så fick vi fara hem , med lite tipps på vad vi skulle hålla koll på .
Ja och sen när jag höll på och prata med sos så kom dagis fröken med Rasmus och då hade han ramlat ner från klätter ställningen, och skrapat upp sig under armen och slagit revbenen så han tappade andan , så de vart till och lägga han på soffan med benen i högläge för han vart lik blek i andsiktet och höll på och svimma ! och sen va de plåster på och sen va han ute och lekte ! 
Ja jag säger då de , mina små olyckskorpar !!! men huvudsaken att dom mår bra ! sa de till läkaren , hällre att man far in en gång för mycke än en gång för lite ! de är juh de bästa man har ! 
 
jaja nu ska jag ta och ta på mig ridkläder så ska jag och Mia ut och rida ! 

Bye Bye  

Kommentarer:

1 Linda Öberg:

skriven

Ja men de e klart man ska ge sig på det svåraste me en gång ;-) man e ju int riktigt riktig ibland... :P

Jo men efter midsommar ha jag ganska lugnt faktiskt, ha du naglar sen förut el vill du jag ska bygga ut lite längd åt dig med permanent fransk manikyr??

Vad för färg vill du ha då?

//Linda

2 Magda:

skriven

Hej!



Vilken himla tur att det gick bra! Ja bättre att åka en gång för mkt än en gång för lite!

3 Elli Caramelli:

skriven

Ursch då! Vilken attans tur att det gick bra trots allt..

Kommentera här: