Natt vecka !

Ja så börjar änu en natt vecka !
Sitter framför tvn och tar de lugnt , ska snart gå och lägga mig ! men jag tänkte skriva några rader omhelgen först =)

På middsaommar dagen så rullade vi ut till barsta för och äta och umgås med Patriks mamma och Pappa , och de va jätte trevligt , efter maten så delade jag och Britta på en flaska rött och sen vart de kaffe med likör gött !
Vi hade hoppats på att skjutskepparn skulle ha öppet på kvällen , men inte de inte ! så vi gick och knacka på hos några bekanta som har en sjöbod nere i hamnen så vi satt och spela kort och drack drinkar , efter någon timme så vinglade vi hem , jag , Patrik och Patriks pappa =)

På Söndagen så tog vi de lugnt ! och bara njöt av värmen och solen , när Ronja la sig för middas vilan så for jag , Britta , Rasmus o Patrik ner till hamnen , medans farfar vilade med ronja =)
Vi gick och köpte var sin glass och sen satt vi på bryggan, vid deras sjöbod och njöt av solen medans Rasmus fångade spigg med håven !
Eter en stund ringde fam Djupenström och frågade om de fanns kaffe och de fans de juh uppe i stugan =) så närdom hade kommet ut till hamnen och köpt glass dom osso så for vi till stugan , kokade kaffe och satt och surrade ! mycke trevligt .
Sen ringde Patriks tele igen ! och då va de Mari o Mattias som osso va på väg ut , så när fam djupenstöm for så komme Marie och Mattias med barn , så de vart fika igen =) !!!
satt och surra och hörde hur deras middsommar hade varit , efter vi suttit och surra och drucke kaffe ett tag så va de dax och riva förtältet och packa oss hem över !
väl hemma så va de och packa ur husvagnen och sen laga lite mat , eftr maten så åkte barnen i säng , och Patrik och jag fick en lugn hemma kväll och låg bara och myste .

Ja och idag så har jag spettsatt stolpar till gersgården =D så nu står dom i spill olja och drar , så kanske i morron kanske jag börjar med och sätta upp dom !!!

Men nu ska jag gå och försöka sova !

Natt natt =D

Kommentera här: