Tankar , funderingar o allmän uppdatering

Då ska vi se vad vi kan printa ner!
 
Lördagen så kom jag hem vi 7 på morronen och kom väll i säng typ kvart över , sen väckte patrik miv vi halv 11 för Rasmus skulle på kalas , så då va de bara och bända sig upp ur sängen och sätta sig i bilen och skjutsa han !
hade tänkt och fara hem , men efer som jag vart bjuden på kaffe där så stannade jag ! när vi va på väg hem så ville Rasmus stanna hos Anna en stund och de e klart att han fick de =)
Väl hemma så tog jag fram färg sprutan igen , Patrik hade tagit lös en huv från en bil som jag skulle få öva på , och de va inte de lättaste ! Sen blir de inte bättre av att de inte blir som jag tänkt !  Vill juh kunna göra allt perfekt på en gång , och inte klanta til de hatar värkligen och göra fel ! och de gäller allt , har grymt höga krav på mig själv , allt ska va perfekt , och då menar jag allt men när ska man vara nöjd ? man ska jobba och då ska jag göra allt perfekt ! inga tabbar ingen ska kunna klaga ! hemma ska de vara städat och fint och ingen tvätt i tvätt korgarna disken ska va undan plockad , maten klar i tid och den ska vara näringriktig kost  , man ska leka med barnen och utvekla dom fysiskt och psyckiskt alltså läsa för dom mm , hästarna ska ha sin tid och även där ska man träna och utvekla dom på bästa sätt ! och de här är krav som jag ställer på mig själv och ingen annan , så med de så vill jag säga att de va inte lätt och försöka måla och förvänata sig att resulltatet skulle bli perfeckt och sen vart de inte de , fick sitta och på minna mig om att jag tränade och att de inte va någon som skulle se vad jag gjorde , om de blev helt kasst kan man som bara slänga botr huven elr nått !!!
och som sagt kasst vart de !!! fick inte till flammorna , jag ville göra sånna som ser ut som om de brinner , där har vi ett problem osso , ingen flamma är den anndra lik när jag ska göra flammor så vill jag ha de jämt , altså att dom ser lika dana ut , samma mönster men så funkar juh inte dom dumma flammorna Gahhhh !!!
så de slutade med att jag gav upp med noll skälvförtroende kvar , men jag känner mig själv , jag kommer igen Kanske!!!

ja annars så for vi till prelle tjärna på kvällen där Jens o Anna-Lena stod och kampade även Mari o Mattias stod där med husvagnen , vi va där till halv 1 på natten och då hade jag sovit tre timmar knappt på dagen =/ inte så bra kanske
Men vi hade de jätte trevligt de va bara synd att inte vi kunde ta husvagnen osso , den håller Patrik på och leta en läcka i med blandat resulltat !
Men när vi va på väg hem och va nästan hemma så börjar Ronja och kräkas nå koppiöst ! inge gnäll innan som om hon skulle ha haft ont , så jag tänkte att hon kanske blev åkssjuk, så vi åkte hem och sanera både dotter och bil ! 
Igår så va de full ffart på hon och jag och barnen bakade bullar innan jag skulle på jobbet , va juh inge vidare väder så de va en bra bak dag =) och hon va me och va full fart på hon så jag tänkte att de va nog åk sjuka då ! Pappa kom förbi på en kopp kaffe och nybakade bullar , Rasmus ville följa med morfar så de fick han göra ! de vart lägg dax för Lilla fröken och jag for på jobbet ! hadde väll jobbat i en timme så ringer Patrik och säger att hon har kräkts lika mycke  som i går !!! hon hade bara vaknat och börjat kräkts !
men inge feber , hon är inte slö och hon kissar o bajsar som hon ska och äter som hon ska ! så varför kräks hon ???
så vi ska se i kväll om de blir samma sak ! blir de de så ska jag fara till bvc i morron så ska dom få kolla upp hon , för något fel är de juh ! bara de inte är något allvarligt , nott invärtes bekymmer , ååå jag blir så orolig , och då kommer tankarna till dom som har förlorat ett barn i cancer elr någon anna hämsk sjukdom , vad skulle jag göra om de skulle vara jag ? skulle jag vara stark ? elr skulle jag bryta ihop totalt ? och jag hoppas att jag alldrig får reda på hur de skulle va !
Ja ne nu ska jag ta och packa mig iväg till dagis , dom ska ha avslutning där och då ska vi grilla och ha trevligt i blåsten !

Bye Bye !

Kommentarer:

1 Linda Öberg:

skriven

Du vet, ingen är perfekt på en gång, och real-flames är bland det svåraste som finns att lacka. Dom som är duktiga håller ju BARA på att lacka sånt dagarna i ända.... som killen som Wasco i k-fors anlitar...

Sen finns de ju diverse mallar som underlättar när man lackar flammor, men enklast är att göra egna mallar för dom e snordyra nya! :-O

Som sagt man ska inte ha så höga förväntningar på sig själv, som sagt finns ju tusen andra saker som är 100 gånger lättare att lacka än "riktiga" flammor. Old-school flammor e ju enklast men dom e ju inte lika trovärdiga, men ja tyck dom e snygga ändå jag......hihi =)

Men som alla säger å som e så sant; Övning ger färdighet....practice makes perfect...;-)

Kommentera här: