torsdag hela dan !

Så då va de Torsdag ! och i kväll så ska vi på jobbet ha en avskeds fest eller vad man ska kalla de !
Vi ska fara med Ådalen 3 och äta gott är de tänkt , de ska bli kul =) men de e lite tråkigt att vårat lag ska splitras till hösten men men de e så de e ,
Igår eter jag hade uppdaterat lite här så fortsatte jag med förådett , vart inte klar men jag kom en bit på vägen iaf ! sen vankades de mat till barnen mackaroner och korv fick dom , hade värdens bråk med lilla fröken ! vart less på att hon tar tre tuggor och sen ska hon ner och äta , tror jag höll på i en halv timme och springa fram och tillbaka till hennes rum , kom till rummet med hon , satt hon i sängen där fick hon sitta en stund , och hon grina och tjöt och förstod inte varför hon inte fick leka för ! efter två min gick jag dit , frågade om hon skulle sätta sig och äta , a a säger hon jahap till bordet de bar , men inte skulle hon äta inte ! så tillbaka till sängen . när vi hadde hölle på så att tag så tillslut förstod hon att hon skulle äta , och då åt hon upp hela potionen , sen fick hon gå och leka =) så i morse när hon skulle äta gröt till frulle så behövde jag bara fråga om hon skulle gå och lägga sig elr om hon skulle äta upp gröten , då satte hon sig ner på stolen och slevade i sig gröten ! yess 1 - 0 till mamma hehehe !
Sen på kvälls kvisten igår så kom min mormor och morfar och hällsade på en sväng drack en kopp kaffe och surrade på om ditten och datten ! de e inte så offta vi får besök av dom så de va kul , synd bara att jag inte hade bakat något så jag hadde inte så mycke och bjuda på , så jag måste ta och baka innan midsommar , lite bullar, längder , muffins, chokladbollar, drömmar och kanske några bondkaker och en kramforskaka kan man nog svänga ihop , ja vi får se om jag gör någon av sakerna när Ronja sover , igår så tvättade jag en massa och vek och sorterade in, och de fortsätter jag med i dag , verkar som om de alldrig tar slut den ebarmeliga tvätten !   hittade två täcken ute i förådett som ska tvättas osso så tvätt korgarna fylls på ganska snabbt .
Idag på morron innan barnen vaknade så ringde jag en del telefon samtal , bla till fritids och lämnade tider som Rasmus kulle vara där till hösten , sen har jag som sagt fortsatt med tvätten !
Sen tänkte jag lägga upp lite bilder sen helgen ! så här kommer några


Mitt försök till flammor ! var väll si så där



De här va vad som blev till midda på söndagen mumsigt värre =)

hadde tänkt och lägga ut bilder från crusingen , men de vart inte så bra bilder , dom vart ganska mörka så dom struntar jag i och lägga ut !

ja nu hör jag att torktummlaren och tvättmaskinen kallar på mig så nu måte jag ta och ta reda på de , sen ska jag börja med baket ;)
Så alla vet de nu att kommer man hit på fika så blir de bullar och kaka till kaffet hehe;)

bye bye =)

Kommentera här: