ingen rubrik !

Kom inte på nå rubrik så de får vara så här !

jag vet inte riktigt vad jag ska skriva , har ganska mycke tankar i huvudet , men man kan juh inte alltid dela med sig av dom till alla , men sammtidigt så behöver man släppa på ventilen innan man sprängs ! ja de e ett dillemma =)
Funderade i förra veckan på om jag höll på och bli utbränd !
Hur känner man sig när man håller på och gå in i väggen ?
Ja jag har ingen anning men jag kände mig så less på allt  allt som skulle behövas göras hemma , på och ta hand om hästarna var eviga dag , utan hjälp från någon ! och då har jag häst med en kommpis !
sen jobbar man hel tid , och de ska man väll inte klaga på att man har ett jobb , men även fast man jobbar hur mycke som hellst så har man alldrig tillräkligt med penngar , och de här med penngar är så jobbigt , de tär fruktansvärt på en , när man alltid måste vända och vrida på vareviga krona !!! och jag fattar inte vad penngarna tar vägen varje månad drygt !!!
Sen är de allt de här vardagliga som måste göras , städa , diska , tvätta , laga mat , se till att dagis väskan är packad och att de finns tillräkligt med rena kläder !
De e klart att min underbara sambo hjälper till så mycke han orkar , han jobbar juh osso hel tid , så han e juh osso trött och slut när han kommer hem ! och sen blir de inte mycke tid till och mysa och gosa bara vi två , och de e juh alldrig bra !
så jag hade god lust och bara rymma från jobbet skita i allt som behövdes göras och bara lägga mig i sängen och inte kliva upp fören allt ordnat sig , men de löser inget ! .

Ne nu har jag klagat nog ! nu får jag ta mig i kragen , ska ta och skriva en lista på allt som behöver göras och sen beta av listan , en sak i taget ! 
Nu till något roligare ! ställde mig på vågen förra tisdagen , då hade jag gått ner 20 kg Hipp hipp hurra för mig , sen i morsse när jag stälde mig på vågen , så visade de sig att jag gått ner 2 kg denna vecka så 22 kg har jag gått ner hitils , tror att jag ska ta och leta fram en gammal bild på mig men de e inte så lätt , finns inte så många bilder på mig när jag vägde som mest ! man e inte så sugen på och bli fotograferad , sen ta en bild nu och se om man ser någon skilnad ! 

Ne nu ska jag ta och skriva min lista sen ska jag elda, de börjar bli kallt i huset nu ! 

*** Bye bye *** 

Kommentarer:

1 Linda Öbergjäl:

skriven

Jag kan inte annat än förstår dig, jag vet prcis hur du känner, har vart i exakt samma sits själv, till sist kommer det att ordna sig men man måste s

2 Linda Öberg:

skriven

Jag kan inte annat än förstår dig, jag vet prcis hur du känner, har vart i exakt samma sits själv, till sist kommer det att ordna sig men man måste själv inse att man drar gränser när det blir för mycket.... Hang in there!

3 SuzieQ:

skriven

Starkt jobbat med vikten gumman!! Jag har ju lixom inte rikgit kommit igång med det där än jag hehe. Hoppas det löser sig med det jobbiga för dig. Kram kram

4 Elli Caramelli:

skriven

Jag känner igen det där..

Det där med pengar tar en enorm plats i ens tankar och man bara fundera, fundera och fundera.

Samtidigt som man som du säger att man ska tvätta,diska, städa och lagat mat med mera..



Bara att ringa om du behöver någon att prata med gumman ;)

5 Marie:

skriven

stå på dej nu stumpan, de kommer att lösa sej.

Kommentera här: