nu va de ett tag sedan !

ja då va de måndag ! och ja de va ett tag sedan an jag har haft fullt upp kan man säga !

Fredag så kom jag hem från jobbet och släppte ut hästar och gav dom mat sen vart de sängen till kl 14 , efter jag vaknat så va de bara och börja röjja , gatt som röjja både rasmus rum och övriga rum i huset , efter som de på söndag skulle va kalas ! men jag had sådan tur att Rasmus hade städat sitt rum själv , go pojken min =) , sen kom Patrik på attt vi skulle fara en sväng upp till V-sjö till Jens och Anna Lena , där vart vi kvar till sena kvällen , och de va jätte trevligt ! har alldrig skrattat så mycke som jag gjorde åt Anna Lena den kvällen =D vi kom väll i säng kl 0200

Lördag  
ja jag klev upp typ kvart i 8 va i stallet till 8 , mockade och gjorde klart allt och sen hem och gav hästarna hemma mat , gick in och började städa , va klar med städningen till 12 så då tog jag med mig Rasmus för en tur till K-fors för inhandling av godis och annat plock för kallaset , då va de juh vinter fest inne på stan så då gick vi en tur på de , och de va en massa folk och skotrar och annat som hör vinntern till , träffade mina bröder med sambosar , dom skulle precis till och gå och äta så då följde Rasmus och jag med , Rasmus va sugen på lite mat han med , men jag stod över , jag va inte så hungrig så jag tog en kopp kaffe , kl vart 4 och då skulle dom hoppa med skotrarna , så de ville Rasmus självklart titta på så vi rullade väll inte hemöver fören halv 5 kanske , var tvungen och handla lite korv och dyligt till kalaset så de vart en tur till kvantum och där träffade jag åter lille bror så då vart de bestämt att jag skulle fara och titta på deras nya lägenhet , så vi halv 6 började vi rulla hem !!! 
Väl hemmava de middda och sen va de bara till och blåsa ballonger och göra godis påsar .
Sen på kvällen när vi va och tog in hästarna så ringde Jessica och fråga om jag kunde köra henne och Markus till Jonas och Frida och de e klart man ställer upp !!! kom väll i säng kl 0030  .

Söndag
Ja dagen börja kl 8 med att städa de sista , sen va de och skicka i väg Rasmus på skridskoskolan , Pappa kunde kör ut han , och de va tur för jag va inte riktigt klar med allt till kalaset  =/ såjag började göra choklad bollar och sen gjorde jag tårta , och efterde så va de bara och duka , medans jag gjorde de så skottade Patrik till en soffa i snödrivan !
så lagom till att Rasmus och dom första gästerna kom så va jag klar =) alltid i sista min .
Så började kalaset , och efter att dom hade fikat så fick dom gå ut och tolka och grilla korv och få godispåsar, och de vart välldigt lyckat !
När alla hade farit hem så va de bara och börja städa igen !!! 
Till middan så kom Jonas lagomt ;) så han fick äta tacos han med och sen fick han den sista tårtbiten , hade köpt gele hallon till och ha på tårtan , och när jag öppnade påsen så spred sig en väldofft utan dess like , snacka om att de vattnades i munnen på mig , innan jag hade fått på dom på tårtan höll jag på och förgås !!!! sa till Patrik att han skulle äta upp dom som blev kvar , men de ville han inte ,så jag gatt slänga dom !!! annars hade dom hamnat i min mun ! 

Idag 
ja idag så har jag inte gjort så mcket , har varit till hästarna , och sen har jag gett dom här hemma mat och sen har jag sutte här på soffan och bara tagit de lugnt , men nu måste jag gå och kolla Ronja  =) 

*** Bye Bye ***  

Kommentarer:

1 anna-lena:

skriven

hallå

synd att vi missa går dagen men här är de sjukstuga än så vi får väl se när vi kan komma förbi:)

det låter bra att jag roa dej i fredas (kanske lite väl mycke)hehehe men jag var bara lite dålig på lördagen:) men ni får ha det så bra så ses vi väl kanske snart igen fast med lite mindre vin hehehe



ps jag hoppas du har tagit tag i ditt lilla problem om inte så kan du få hjälp hehehe nä jag bara skoja:)ds

bye bye

Kommentera här: