ved hämtning och barnprogram

ja de e vad som har varit på tapeten i dag ! Ida kom idag på förmiddan , för vi gatt fixa hagen till hennes häst ! dom rymde igår kväll och va ute och sprang , och de e inget man vill att dom ska göra , efter som jag redan va ute så passade jag på och hämta ved ! en si så där 10 låder , men jag hade chevan så jag behövde inte bära dom hela vägen =) , nu medans jag sitter här och skriver så rullar tven på med barnprogram , ska se om jag ska ta och plocka undan här hemma lite ! skulle värkligen behövas !
I helgen så ska jag jobba lördag till tisdag suck ! en ledig vecka går så fort , och jag har inte hunnit ens hälften av vad jag skulle behövt !
jag har verkligen funderat över vad igentlign måsten är , vad är de man måste ! ja Barnen måste ha mat , fruckost , luch och midda !
man måste ha kläder på kroppen , och då måste man tvätta , efter som man måste äta så blir de disk , och då måste man juh plocka i och ur disk maskinen ,
Varmt i huset vill man juh osso ha så att hämta ved är också ett måste ! de e klart att man skulle kunna köra på el men då får man betala en sky hög elräkning och de e inget man vill , har inte så mycke penngar över !
jag har kommit fram till att de finns väldigt många måsten !!!
Men jag har inte kommit fram till hur man ska priotera blad dessa måsten , eller man kan kanske hitta ett annat namn på dessa måsten , sysslor kanske ? ja jag vet inte , men jag skulle villja ha ett mindre negativt laddat ord , jag har alldrig gillat ordet måste ! sen kanske de inte finns några måsten utan man väljer själv vad man vill göra , men samtidigt blir de ett måste ... ja ja de blir nog bra !
Idag när Ida va här så pratade vi innan vi gick ut och började med hagen , och då kom vi fram till hur vi ville ha de ! och hon ska sätta ut en annons på hästen om en fodervärd , för hon har inte orken eller inntresset av hästar längre , och jag sa att de va helt oki för mig , för jag orkar inte heller ha ansvaret för hennes häst ! även om jag skulle villja men jag har som två hästar och jag vill inte ha fler , för jag har inte tid med fler än två ! och de förstod hon ! och de vart inte som jag trodde att de skulle bli ! då ser man va fel man kan ha , så de e alltid bäst och fråga vad folk mena eller fråga hur dom har tänkt sig , då får man som veta på en gång , då behöver man inte gå och fundera och göra en så stor grej av något som inte är en stor grej !
Så jag har som en sak som jag inte behöver gå och fundera på , nu e de bara de anndra hehe !
Ja ne nu ska jag ta och göra några Måsten !!!

*** adjö ***

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

ja håller me dej om måsten de e så tråkigt med vissa måsten, men de bli ju inte att man gör alla måsten så då kanske inte allt e ett måste =)

Kommentera här: