Min Älskade Älskling !!!

  • Min underbara Älskling har köpt mig en diggital system kamera och jag e sååå glad =)
    Den e kanon fin och bra e den osso så jag e sååå glad =)

    Gårdagen bestod mest av en massa rännande .
    Vaknade och klev upp gjorde frukost till barnen och sen va de bara och fara till stallet ,släppa ut hästar , surrade en del med Madde och Lasse , sen for jag och barnen till ullånger för jag gatt tanka bilen , och sen hämtade jag ett traktor batteri åt Lasse och köpte snus åt Madde ,for med deras grejor till dom , sen hade jag planerat och fara till kramfors en snabb tur för och köpa foder till Oden så jag och barnen for dit ,kom hem va väll hemma i ca 1 ½timme sen va de dax och fara in till ullånger igen för då skulle saaben få en framvagns inställning så medans Örjan gorde de så promenerade  jag och barnen till Ida och där vart de kaffe och surr , mycke trevligt =)
    kl 4 så bar de av till Örjan för bilen va klar , efter en liten stund kom Älsklingen min och då packade vi in oss i saaben och drog i väg till ö-vik för vi skulle hämta Patriks mobil som va klar , och när vi va där så kollade vi om dom hade den kameran jag såg nere i s-vall och dom hade den och inte va de visnings exet så de vart köp =D
    sen gjorde vi inte så mycke mer , jo jag va in en sväng på ok innan vi for hem och då va Lillja där och bjöd in mig på en kopp kaffe , så Ronja och jag for upp till Ida och Peter och tog en kopp kaffe och där vart de lite surr , mycke mycke trevligt =D va väll hemma vid 22 efter att jag hade tagit in hästar mm .
    När jag kom hem så ville jag givet vis pyssla på med kameran , MEN Patrik höll på och fixa strömmen på mersan , och när han lägger på polen på batteriet så låser sig hela bilen !!! och var är nycklarna ? jo i bilen !!!! och inga extra nycklar ....
    Vad gör vi nu ? ska vi krossa en ruta ?! men då måste i köpa en ny ruta så bort med listen på passagerar dörren och sen va de och tillverka ett verktyg och sen försöka lirka upp låset !!!
    Patrik försökte och försökte men han fick inte upp låset så han gick in i garaget för och kolla om de fanns nått annat som skulle hjälpa , då provade jag , jag fick upp den på första försöket hahaha e man en inbrotts tjuv elr mohahahah
    så då fick jag gå in och börja med kameran !!!

    Ja idag har de inte hänt så mycke , har varit och släppt ut hästar och sen har jag pysslat lite hemma här , ska efter att jag skrivit klart här, börja med en antal sysslor !
  • Plocka i & ur Diskmaskinen
  • Plocka leksaker
  • Dammsuga
  • Torka golven
  • Tvätta undan kläder
  • Renbädda sängar

ja de e säkert en massa till som jag kommer och göra men de e väll detta som måste göras

bye bye !

Kommentera här: