Rubrik torka !!!

ja de kan man lugnt säga ! haha

Ja så va de fredag ! vissa säger nog äntligen freda , men för mig börjar jobbet i morron efter en veckas ledigt =( de e såå fruktansvärt jobbigt och kliva upp på en lördagmorron , men jag såg på vädret att de inte skulle bli speciellt bra ,som tur är , känns inte lika jobbigt och jobba då !

Igår så skulle jag sortera min garderob men jag fick för mig och kratta gräsmattan så sagt och gjort fram med krattan när jag lagt Ronja , och så började jag kratta å kratta å kratta , orkade med fram sidan av vårat hus sen orkade jag inge mer , vi har mycke gräsmatta !!! så de e väll 3 /4 kvar !
Sen så städade jag framför garaget och plockade undan vinter däck och vinter leksaker , plockade fram ute belysningen och satt upp den , så nu är de städat och fint ute osso =) 
Men sen hur länge de får vara så de vet jag inte !!!

Så idag hade jag planerat och damsuga och skura golven inne ,men jag tror att jag kommer och vara ute i de fina vädret ett tag först =) och njuta innan man börjar jobba ! 

jag har varit lite tyst angående min vikt ned gång ! har märkt att människor kanske blir avunsjuka ! och de e inte de jag vill , jag vill motivera och peppa andra människor , till och göra en livstils förändring !
Men de e svårt när man bara får höra att man inte ska gå ner mer , eller du kommer och gå upp allt och lite till när du börjar äta igen ! , elr liknade kommentarer , de e svårt nog och brottas med suget och människor fårstår inte att de blir dubbelt så svårt för mig när man får höra negativa kommentarer om hur man ser ut , elr äter !
När jag vägde som mest så va de kommentarer om jag värkligen skulle äta allt de där ! nu är de ska du inte äta mer ! jag har konstaterat att man kommer alldrig och duga i andras ögon, vad man än gör kommer andra att hitta fel på en elr på de man gör , nej man ska koncentrera sig på och duga i sina egna ögon , att man trivs med de man gör och inte gör de får någon annan än sig själv ! sen får man inte vara en ego men i bland måste man få vara de !
Jag började på 112 kg , och nu står vågen på 75 kg
jag hadde st 50 på byxor och XL på tröjjor , nu har jag st 38 på byxor och S/ M på tröjjor!


De här är jag i höstas , vägandes 112 kg !



och de här är nu ! 75 kg
ja inte värdens vakraste bild kanske men den får duga , de e den nyaste bilden jag har på mig själv !
De brukar vara jag som står bakom kameran allt för ofta , men nu kan man juh vänja sig med och stå framför , när man inte har en massa fläsk som inte hänger ut överallt !
nej nu ska jag ta och kolla till ronja hon försvan mot häst hagen så de e bäst man följer med !
på återshörande !!!

Kommentarer:

1 SuzieQ:

skriven

Du ser ut att må så bra nu gumman!! Starkt jobbat. Kan inget annat än att berömma dig!!! Förresten så såg jag att din svärmor var på bild i Robert Aschbergs blogg =)

2 Marie:

skriven

tjena!!!

allt bra hoppas ja?!?! här är de prima. du är så duktig som ha gått ner så mycket, bli ju avundsjuk he he men ja är inte lika duktig som dej :) men ja försöker ju iaf. kämpa på trots va alla säger!! hur ofta jobbar du helger? jobbar du varannan eller hur är det? tänkte om du är ledig helgen den 30/5 ???

visst är de förbaskat tråkigt att jobba på helger, de känns som om de är bara en själv som gör de men så är de ju inte men ändå.



kram kram

3 Elli Caramelli:

skriven

Förbannade människor att dom inte kan glädjas åt en någon gång! Smäll på trynet ska dom ha! Huvudsaken DU mår bra, jag tycker du kämpar på hur duktigt som helts. Och visst är man avundsjuk men på ett "bra" sätt och jag glädjs åt dej :D

4 Sandra:

skriven

Hej Helena



Jag tycker du är jäkligt duktig,önskar jag kunde lyckas jag åxå har ngr kg att bli av med innan sommaren.



Allt bra med hästarna? Jag hoppade med Glansa häromdagen o det gick super bra.

kram

5 Elli Caramelli:

skriven

Har faktiskt börjat liiite smått, äter nästan inga mackor och ahr ätit ägg och bacon till frukost flera mornar ;) Så snart ska jag rata allt som är onyttigt och köra stenhårt..! Du är min förebild nu ;) :D

6 Marie:

skriven

de är ju crusingen i sollefteå då så då tycker ja att vi ska ta liten grillfest innan sen drar vi upp och cruserar :)

7 Elli Caramelli:

skriven

Jomen visst serru, dock bara på cruisingen inte bilträffen på dagen, vilket var synd man ahde nog fått rätt så fina bilder.. :( Men men det kommer som sagt i S-vall som inte är ALLT för långt bort..

Vet inte om vi har den körklart då, måste ju besikta om den också, men vi ska se vad vi hinner ;)

8 Elli Caramelli:

skriven

Du är utmanada kolla i min blogg;)

9 Mikaela:

skriven

Hej =) Måste säg att du gjort det riktigt bra med vikt nedgången! Såna som klarar det som du är värd en stjärna på himmlen =)

Kommentera här: