tvättat,tvättat och tvättat lite till!!!

ja jag tror att tvättmasinen har gått konstant i två dagar ! men nu äntligen är de slut på tvätt i tvättkorgarna =) , men man vet juh de att de kommer alltid mer tvätt ! Men de är väll så när man har barn !
Annars så har jag varit på hugget , jag har som sagt tvättat undan och sen vikittvätten och de mest otroliga jag har sorterat in de  i garderober och låder , som jag alldrig brukar göra annars , de brukar hamna i högar inne i vårat sovrum och sen går jag dit och plockar de barnen behöver , men inte denna gång , insåg när jag höll på och skulle stoppa in älsklingens kläder att jag inte fick in de som va tättat ! ja happ de va bara och riva ut alla han kläder och vika om och sortera de han kunde ha och de han inte andvänder , de vart 4 påsar med kläder , som inte andänds !  sen gick de som hejsan och få in dekläder som va tvättade =)
De vart samma resultat när jag skulle lägga in kläder åt Rasmus , ut med allt , vika ihop och sortera ut de som han inte kan ha och sånt han inte andvänder !
Konstaterade även att jag måste köpa kläder även till han !
Funderar allvarligt på och skaffa ett kläd konto på endera HM eller ellos! men vi får se hur de blir med de !
Så idag återstår min garderob som ska sorteras på vad jag kan ha och de jag har vuxit ur ! vilket kommer och bli i princip HELA min garderob !!!
Jag jag va juh på chopping tur får två veckor sen , då hittade jag två par jeens , och två tröjjor och en lång kofta och sen en tunika / klänning , och de e väll de jag kan ha riktigt bra , sen har jag några tuniker och klänningar som jag kan ha sen är de inte så mycke mer , jo några linnen har jag nog osso !
men sen har jag väll ett ex anntal byxer ,tröjjer och tunikor som jag INTE kan ha för dom har blivit fööör stoooora ! vilket är ett glatt problem , men de blir lite dyrt när man måste in handla en helt ny garderob !

Jag gick till baka till ett inlägg som jag gjorde vid nyår , där jag hade skrivit ner nyårslöfftena till mig själv ! och jag konstaterade att jag har facktiskt infriat ett löfte och de va och förendra min livstil , sen hade jag skrivit att jag skulle försöka göra saker på en gång i stället för och dra på de , och de är väll en sak jag måste bli lite bättre på =) men man kan juh inte förendra allt på en gång , men man kan försöka hehehehe !

ja vad har jag mer hunnit med !!!
ja jag har börjat mocka ur Odens hage ! så på förmiddagarna har jag och barnen varit ute och mockat hagen ,lekt och ronja och rasmus har proppat Oden full med morötter och äpplen =) och de tackar han juh inte nej till , de ser lite roligt ut när Ronja står och ger han en morot , hon går till knäna på hästen =D han är juh lite stor , men snäll som ett lamm , han har en mkh på 170 osso kommer lilla ronja som är 82 cm lång hahah ja jag gatt ta en bild , så bilder finns men jag har som sagt inte laddat över dom på  datorn än ,

Nä nu ska jag ta och lägga ronja för lite middas vila ! så snart hon har käkat upp efterrätten , dom fick var sin egen gjord glass strut med strössel och choklad sås , så nu sitter vi ute i solen och dom äter med hela ansiktet , båda barnen !!! och jag sitter och bloggar i solen och avnjuter en stoooor kopp kaffe med vispad grädde =)
Kan livet bli bättre !!!

Njut av livet ! du lever bara en gång !

Kommentarer:

1 anna-lena:

skriven

hallå där:)

allt verkar ju vara bra med er:)

själv har jag varit ute i husvagnen och plocka lite å insåg då att jag börjar bli sugen på en tur med den, kanske redan till helgen vi får se man måste ju komma på var man kan stå också hehehe

ska ni ut nått med eran?

vad bra att du har fått en kamera då kan jag leja dej att knäppa mina vovvar hehehe bra va?!



ni får ha de så bra så ses vi kanske nått framöver

kramar från mej

Kommentera här: