oj oj oj ...

Sitter och kollar på effter 10 , och dom pratar om mobbing på bloggar ! herre gud de e inte klokt va mycke skit de finns , folk som tracka ner på de som skrivs på bloggen , finns väll inget anledning till och skriva en massa dumma komentarer , gillar man inte vad som skrivs i en blogg , då e de väll bara och sluta läsa de ! elr ?
De e juh personliga bloggar , och varje blogg representerar en individ , med en egen åsikt om saker och ting , jag har läst en del bloggar och jag kan säga att jag har inte alltid gillat och hållit med om vad som har skrivits , men de skulle inte falla mig in och skriva en elak kommentar ! stänger hällre ner bloggen och läer någon annan ! 
Men de e väll jag ;) 

ja de va de ! nu ska jag väll printa ner lite rader om vad som har hänt sen sist , måste ta och skärpa mig och skriva mer , men de e så när dygnet bara har 24 timmar ;) 
 
ja Patrik och Rasmus drogner till s-vall på freda efftermiddan för och byta min säng , och sen fixa en födelsedags present , han skulle även kolla om de fanns tappeter som passa till fondväggen , men han vart osäker effter som jag inte va med =) 
på Lördagen så hände de väll inte så mycke , plockade här hemma på förmiddan , en va de kalas dax för Rasmus , även jag stannade kvar på kalaset , tänkte att man tjänade in en slant i bensin kostnaden !!! Rasmus ville inte riktigt fara hem när kalaset va slut , så jag vi svängde in till Anna och där stannade han tills jag tog in hästarna en slappade vi hela kvällen .
I söndags så va de fars dag , och Pappa han va på väg hem i från en ukraina resa , så skönt när dom kommer hem välbehållen ! surrade lite med han på telefonen , grattde han på fars dag mm , sen fick vi för oss och tappetsera !!! och då va de 2 timmar kvar tills hockeyskolan började ! och jag min tidsopptemit tyckte att de e klart vi hinner de !!! 
Men de han vi inte riktigt hehe vi vart en halvtimme sen !!! men de gjorde inte å mycke , stannade en stund effter att skridskoskolan hadde slutat så han fick åka de han ville ! 
Sen bar de av hem över , byta kläder och drog till stallet för en Ridtur , och vilken ridtur sen , Oden stod mer på 2 ben änn 4 , han va riktigt jobbig och rida ! 
  
I går å vart de en tur till K-fors på ådalshällsan för och kolla ryggen , och jag fick grönt kort och börja jobba !
sen va jag och ronja och hämta Rasmus på skolan , ville fara och hällsa på någon så i stället för och fara hem for vi till Marie och Mattias och drack en massa kaffe och surra , så kul =)
När jag va på väg hem så ringer patrik och säger att han ka fara upp till övik och kolla om tapeten fanns där , och de gjorde den , så när han kom hem så fortsatte vi med tappetseringen , så nu e fond Tappeten uppsat + en av de andra väggarna är tappeterad , så nu e de bara 2 väggar kvar !
Såg att vi hade missat med spacklingen på dessa 2 väggar så de blir till och spackla lite till , sen kan vi fortsätta och de blir kanon snyggt =)
Ne nu ska jag ta och väcka lilla fröken om har somnat madans jag har suttit här och skrivit ! och hon har inte somnat på soffan elr i sängen ... nä hon har somnat på golvet med pennan i handen =D söt prupp !!!!

Bye Bye

Kommentarer:

1 Elli Caramelli:

skriven

buhuu, vad längesen du bloggade.. :(

Kommentera här: