men skärpning på mig ...

...de e så svårt och hinna me allt ! =P men jag e nog ganska bra på och hitta på undanflyckter ! hehe ne men nu e jag hemma med Ronja , för hon kräktes nu på morronnen innan vi skulle fara på dagis ! men jag gråter inte för de ! skönt och slippa ut och köra bil i detta busväder , när Patrik va ute och skotta nu på morronnen så gick snön över framjulen på traktorn ... då e de rätt mycke snö ! så då tänkte jag att de e en perfekt tid för en uppdatering =)

Vad har hänt då ?!? en hel del har börjat rida lektion på Oden , och han e jätte duktig ! men gud vilken träningsvärk jag hadde efter de !!! jag har film på de , men efter som jag är helt handikappad på de här med datorer och ladda in film och dyligt så kan jag tyvär inte dela med mig av min duttiga häst =) , man kan inte tro att de bara e andra lektionen ... han e sååå härlig men om någon kan va snäll och hjälpa mig och så , så kanske man kan lägga ut en film !?!

Annars så har jag jobbat , är så less på och jobba , men man ska nog inte klaga , de finns dom som inte ha nå jobb och ja man ska va tacksam ... men ändå ! såg att man kunde vinna 176 mille på lotto ... de skulle juh inte vara helt fel , men då måste man juh spela osso ! nä de e nog bara och jobba på , de blir nog bättre ! Sen blir dce juh inte bättre för att ryggen har börjat bråka igen ! Fattar inte farför jag inte kan lyssna på min kropp , ne man ska va så himmla tjurig och göra saker ändå även fast man vet att man kommer och få ont !!! de e juh ingen som tackar mig för att jag sliter ut ryggen på jobbet ! nä de e slut på de nu !

Hadde juh funderingar på och sluta ryka osso , men de e bara en fundering än så länge ! har dragit ner på giftet så de e juh på g , men jag måste känna att nu e de nog ! vill juh inte svälla upp igen ! och för och klara de måste jag ha ännu mer karaktär ... och de kanske jag har ... elr ?!?!
äh ...man ska bara bestämma sig !!!

En anna grej som e på g är att försöka få Ronja och gå på toan i stället för i blöjan ... med blandade resultat =/ ska väll tillägas !!! hon säger till efter hon har kissat i blöjan =D söt prupp de e juh alltid något !!!

Rasmus e rolig han ! just nu sitter han och räknar i sin räkne bok ... och de e väll bra , om han inte skulle va så petig ... Alla siffrer som han skriver ska va perfekta , enligt han själv ! försöker förklara för han att de inte gör något om de blir liiite fel !!! han skulle skriva 14 och då vart inte 4an gokänd enligt han själv ! och de vart inte bättre av att han hadde bläck penna , då tyckte jag , stryk över den då da och gör om den ! men de gick inte ...men de e bara och stryka över och skriva de på sidan om ... med de gick juh absolut inte !!!så nu gråter han och är jätte frusrerad och tycker att vi ska köpa en ny bok för den här är juh förstörd!!! då tyckte jag att de fanns juh andra sider och räkna på !!! men nääää den e förstörd !!! Pet Oskar !!! han e kanske lite lik mig ...
 
jaja nu ska jag ta mig en kopp kaffe och lägga in lite ved i basan och mysa med mina barn , och titta på snön som fortsätter och vräka ner !!!

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

oxå less å jobba men de är ju bara bita ihop!! ja ska väl oxå sluta me giftet nån gång men inte nu känner mej inte redo än

2 Linda Öberg:

skriven

Ja men de va long time no see, bra du e tillbaka å uppdaterar lite ;)

Ja det gäller nog bara att ge sig fan på att det går då ska det nog gå ska du se. Anna-Lena är ju rena rama inspirationskällan men de e nog rätt också att fylla dagarna med annat när man blir sugen. Lite samma som med godis, bara att göra nåt annat en stund så glömmer man ju ofta bort det där... ;D

3 Elli Caramelli:

skriven

Klart du har karaktär :D

Men som sagt, man måste verkligen känna att " nej nu är det nog, nu fimpar jag" annars brukar det oftast misslyckas..



Hojta till om du vill ha hjälp med att lägga ut film ska jag försöka guida dig ;)



Och självklart få du härma mig med klänningen, den finns på gina tricot i olika färger ;)

Kommentera här: