nyår och massa annat !

Ja de har juh varit nyår , och då fick vi fin främmande från s-vall , nyår , nyårslöften ... hummm mitt nyårslöfte har alltid varit att jag ska ta tag i min vikt , och i fjol så fixade jag de , År 2009 fixade jag mitt livs största problem ett problem som jag har levt med hela mitt liv ... min vikt ! så de här nyåret så kändes de lite tungt faktiskt , hade som inget och fokusera på , har inte riktigt bestämt hur jag ska lägga upp saker och ting.

ja ny år =) Elli och Robban med barn och hund kom upp dan innan nyår , på kvällen dök Marie ochMattias med barn upp , så vi satt och surra och drack , och hade mycke trevligt =D
Nyår så va jag och elli och brudarna en tvärsväng till K-fors för och inhandla lite till kvällen , sen började jag och fixa lite med maten , medans steken stod i ugnen så klädde jag ,elli och våra grabbar på oss och sen ut i snön och lekte Rasmus Och Emil va väll inte allt för imponerad så efter en timme så gick vi in  och jag fortsatte med maten , medans Elli gjorde sig i ordning innan vi satte oss till bords så han jag göra mig iordning osso . vid 12 slaget så flödade skummpan och vi försökte få väderballonger och stiga till skyarna , fick i väg två , den tredje slockna när den inte riktigt kom upp och krachade i snön , den fjärde bran upp !!! vet inte riktigt va de ska betyda =P ja sen la vi barnen , och efter och stått ute i kylan så va de skönt att bastun va igång =) såvi vuxna hoppade in i den med boddy skrubb i hösta hugg , och skrubba skrubba för fullt hehe men shiit va len man blev ! sen väntade en härlig duch sen smörjde jag och elli in och med något jag inte kommer i håg namnet på =P  
Kan tala om att man vart len som en barnrumpa dan efter =) hur sköönt som hellst , fredag va slappar dag , med tårta och present öppning , lilla Nova fylled nemligen 2 härligt med kalas =D Lördagkväll va de hemfärd för dom , dom skulleha kalas på söndag kl 13 för övriga fam och vänner så dom kunde inte stanna längre , tyvärr men de blir fler gånger absolut =)

På söndagen så va jag och Mia ute och red , kan säga att de va inte de varmaste jag har varit med om !!! -17 brrr men de vart en tur upp mot ladsjön , på vägen upp mötte vi tre skotrar i full fart !!! mindre trevligt ! När vi kom till stallet så bad jag älsklingen starta bastun så den skulle va varm tills jag kom hem , och jag kan säga de va skönt !!! kliva in i en varm bastu , mmmmm =) så hela familjen bastade även Ronja =) hon tyckte de va lite varmt i början men sen vart de bättre =) 

Måndag , Tisdag va de jobb Onsdag va vi ledig ! Tisdag kväll for vi till Magnus och Emma och hällsa på , där satt vi till 2 kanske =) och hade trevligt , Mycke trevligt ! Onsdan va Mia och jag ut och red trots att de va - 19  ute !!!!
men hade klätt på mig mycke !!! så jag frös inte ! 
Torsdag och Freda va de jobb ! Torsdag kväll när jag skulle fara från jobbet så hade bilen åkt på en is propp , fick vänta en timme innan vi fick i gång den !!! och de hadde legat på en -27 hela dan så de va sviiiin kalt ute 

I går va jag på min första lektion med Oden , har inte reda lektion på 2 år tror jag om de inte e tre nästan ... så de va dax , och de gick kanon =D de va så kul för han vill värkligen göra rätt hela tiden och försöker så de e kul =) så de e inbokat den 23 me ska bli så kul ! 
Idag så har vi inte gjort mycke , tagit in en skopa ved och skottat upp en padock =)) nu ska här tränas !!!


Nä nu har ni fått en liten uppdatering , nu ska jag baka en kaka och knåda en bulle tills i morgon , de e juh någon som fyller år i morron ;) 

Bye Bye  

Kommentera här: