årets första jul must

japp sitter och sippar på ett glas julmust och har just klivit upp , jag ska igentligen inte dricka dricka , men såg jul musten på ica i går och vart tok sugen så de va bara och inhandla , och jag säger bara mmmmmmm tre veckor till första advent , längtar så , funderar på om man ska riva ner gardiner och så redan nu , men de kan juh vara lite tidigt iof ;) nja tror jag vänntar med de till helgen innan , men den rätt jul stämmningen har inte infnnnit sig än ... saknar juh SNÖ !
Men den kommer väll snart hoppas jag .

har äntligen kommit i gång med ridningen , så jag hoppas jag  kan fortsätta , de är så skönt , men i dag har jag grym träningsvärk i benen och i arbarna , de känns att man är otränad , annat va de för när jag hade hästarna hemma , då jag och mina BF s ;) Elli och Ida red i 3 timmar minst , varge dag , de va tider de =)
Men nu har man jobb som tar den mesta av den vakana tiden och sen är de familjen , jobba måsta man juh göra, för och få nå pengar , men de har man juh för lite av i vilket fall så  jag är inte så motiverad att fara ut på jobbet ... nä ekonomiskt oberoende vore inte helt fel och vara , eller slippa betala räkningar i ett år ! men de e klart man skulle nog inte vara nöjd oavsett hur mycke man än skulle ha ...

gnäll gnäll gnäll , nu ska kärringen ta en kopp kaffe och sen får vi se vad dagen har att erbjuda ;)

Bye Bye

Kommentera här: