Semester dag mitt i veckan

Hade sådan tur att jag fick en semeter dag idag , så jag och Ronja ska ha en mys dag idag =)
men jag vet inte om den blir så mysig , har en massa som ska göras , vi får ta myset nu på morron och sen blir de full rulle =)

Planen för dagen ser ut så här typ .

Släppa ut hästarna .
Fara till banken i k-fors .
Hämta spån till hästarna.
Få upp julgardiner .

Vi får se hur de går med den planeringen , jag hoppas att jag har orken till och göra de !
Sen blir de nog en kvälls tur på Hästen.

Är så trött , har varit trött hela helgen , gick av natt veckan i fredags , så jag sov till 14 , och de e vad jag brukar sova , men när jag skulle sova på kvällen så somnade jag inte fören 3 på natten ! och så upp vid kvart i 9 på morron, va så trött på lördagen , men jag for till k-fors och handlade för de va tomt i kylskåpet , när jag kom hem började jag plocka och städa, men ryggen gjorde så ont, så medans kaffe pannan stod på spisen råkade jag däcka på soffan , de va tur att P vad inne, sov tills de va dax och fara på födelsedags midda kl 6 så de vart 2 timmars sömn där mitt på dagen , kom inte i säng fören 1 på natten , tack för en trevlig kväll Marie och Mattias =) vaknade kl 4 på morgonen !!! låg och försökte sova i en timme , men till slut va de bara och ge upp ... vänntade tills kl vart 9 for till stallet och red , hästen gick som en klocka , men jag får inte till höger galopp =/ men de e väll bara och tjöta på ;)
När jag kom hem tog jag och P en tur till skogen med tracktorn och sen ja ni kan väll gisssa vart jag hamnade , ja i soffa och sov i 2 timmar tills de va dax och fara till mamma och pappa på midda !!! och när vi kom hem så vart de 2 timmar till sovandes på soffan ... de e inte normalt för mig !
Vi har fm vecka denna vecka så jag skulle upp kvart i 5 på morgon , och jag är ingen morgon människa ! men jag lyckas vakna 2 på måndag morgon sen jobba 12 timmar , kanske inte konstigt att man är helt slut !!!!

Ja ja nya tag , har druckit två koppar kaffe hitills och en ny kanna är på g så denna dag ska jag ha massor av energi , ska bara hålla mig ifrån soffan ;) för i dag ska jul gardinerna upp !   
tack och lov för spotify har letat i hop en massa jul musik så nu så ska de gå ännu lättare med städningen kanske hehe =)


Kommentera här: