Lite trött är jag nog!

Ja efter en dag i full fart har jag äntligen landat i soffan =)

Började dagen med att Mia och jag kollade hästarnas andra hage , slog ner lite stolpar och spände upp trådarna , det är sådan lervälling i deras vinter hage så det är dax och byta nu , så i morgon behöver dom inte gå i leran mera !

Sedan när jag kom hem så var de dax för barnkalas fasters gotjej har juh fyllt 5 år så Rasmus och Ronja var bjudan på kalas , även jag fick stanna på fika =)
Efter en massa surr,bus och skratt begav vi oss hemöver.
Älsklingen höll på med Pontiacen , han skulle byta stötdemparbustning fram på han , så då fick jag rycka in och hjälpa till , inte för att jag kan skruva ... men jag kan juh hålla lampan så han fick se något och sköta domkraften som tryckte ihop fjädern och allt mojs ;) så nu har pärlan fått nya bustningar , det fattas bara täning av en mindre olje läcka så är de bara ut och rullla för pärlan



han gör sig fint i vinter väder med =)

Han även med en ridtur idag !
Red mest i skrit och bara lite trav jobbade vidare med halterna, snart sitter det , vill att han ska behålla formen och energin in i halten , men vi är inte riktigt där än! sen även från trav till skrit tappar han samlingen men men , med lite mer träning så blir detta nog bra ;)
Galoppen har jag inte tränat på ... har lite dåligt och hålla till på , får se om jag far ut till nordingrå till veckan och tränar på programet och galoppen , sen får jag se om jag och Sara också för den delen har tid för en ridlecktion i kramfor på torsdag Fm eller om hon kan i påsk , skulle va bra och fått ridit där en gång före tävlingen , men som sagt får se om Sara har tid för oss ;)



nej efter denna dag är jag riktigt trött , så nu blir det sängen !

Natt natt på er =)

Kommentera här: