Måndagens programridning

kan sammanfattas med ett ord ... katastrof !!!

Vart ska jag börja ... kan väll börja med det positiva! Fick till en riktigt bra samlad vänster galopp samt höger galopp på en volt en hel volt utan att han bröt ut på öppna delen , sen va han rätt så samlad i traven men då vi skulle börja rida programmet så för det första vart han riktigt förvirrad när vi vände upp på medellinjen ... va ingen vägg och luta sig mot =O detta va märkligt matte !!! ja vi vinglade upp på medellinjen sen när vi skulle vända åt höger så va det också märkligt ! och övergången till skritt på medellinjen funkade inte utan han gick i mot bettet och tog inte förhållningen men tråååååååk matte skritta när vi kan galoppera !!! volten gjorde han fint sen gick det lite bättre i andra övergången och sen volten efter det vart hyfsad halten vart sen och ur form totalt !!! fria skritten ... vingel vingel vingel .... sen va de tax för galoppen i höger varv , men jag struntade i den hade galopperat redan innan och han började bli slut så jag travade volten istället och då bröt han ut , jag va inte riktigt bered utan slappnade väll av i en mille sek då passade han på , snett igenom , vingel vingel vingel ! han inte riktigt ställa om han riktigt så den hörn passeringen och volt blev inte bra och den ökade traven ska vi inte tala om ! ja jag säger då det får vi 20 % så är jag nöjd men det kommer inte vara snyggt och prydligt iaf

Ska försöka få ut en film så ni får se eländet !

http://youtu.be/r5MRrNQoed4

Fick inte in filmen här så ni får nöja er med en länk ;)

Ja det är varken vackert eller bra det här suger tror jag ska av anmäla oss =/

Kommentarer:

1 Susanne:

skriven

Men nej vad trist! Då blir det bara 1 travare kvar tror jag för min är ju halt och nu har Amandas också blivit halt :(

2 helena:

skriven

hahaha ja då blir man juh sämst tvåa ! ska fara ut till nordgrå i morgon och rida igenom programet en gång till , men jag är nog med på lördag !

Vilken är den andra som ska vara med ?

3 Sussi:

skriven

Sara ska vara med på Larisso

Kommentera här: