Torsdagens träning

Hade planerat in en träning i torsdags i kramfors , kände att jag ville ta dit han och testa innan tävlingen !
och de gick över förväntan ! han är inte den hästen som stressar upp sig för minsta lilla utan han tar det hela med ro =)

Då till själva ridningen , han va pigg och lite laddad , men efter ett tag så började han koncentrera sig mer på vad jag bad han om, fick rida på volten efter som vi har problem med att han gärna vill bryta ut när han inte ha staketet till hjälp , det är så svårt och förklara , men han känns som om han vore i två delar , från sadeln och fram så är han ställd , och blir över böjd när vi rider in på volten och de resulterar i att han böjer halsen , men går rakt , eller så blir de skänkelvikning av allt !!! men Sara hjälpte oss, jag måste ha en "starkare" ytter hand , och vara staketet typ ! men för den delen inte bli hård i handen ! inte en allt för lätt kombo vill jag lova ;) men till slut lyckades vi riktigt bra ! sen testade vi vart vi hade galoppen åt och ja vad ska jag säga ... han fattar juh höger nu utan att göra kosparkarna men han orkr inte bära sig på en volt i just höger , men där i mot i vänster klarar han av det , men specielt snyggt är det inte , men de kommer nog !

Ja summa sumarum så är jag nöjd =)
Här kommer lite bilder









Som sagt jag är mycket nöjd med han !

I morgon eller på måndag så ska jag fara en sväng till nordingrå och rida igenom programet hade jag tänkt !

men nu blir det sängen =)

natt natt på er !

Kommentarer:

1 Susanne:

skriven

Han ser jättefin ut! Ska bli kul att se han på dressyrtävlingen =)

2 Helena:

skriven

Tack så mycket ! =)



Ska bara försöka rida han på lördag så jag inte glömmer bort det i all nervositet ;)

Kommentera här: