dåååååligt med uppdatering här !!!

Tro vad jag ska skylla på denna gång då ;) nja det blir samma gamla vanliga ... för lite tid helt enkelt !

Men nu tänkte jag försöka mig på ett litet inlägg då !

Har varit på en träning igen ute i ridhuset med lilla bubben =) gick väll inte riktigt lika bra som förra gången , han va lite mer o fokuserad och spänd och ville inte riktigt komma till ro! men det vart iaf en hel massa galopp för våran del, ibland rätt bra och i bland mindre bra !!! höll på och åka av x antal ggr som sagt en skvättig och tittig häst , det va inte alls samma känsla som förra gången tråkigt nog !

Vi fick som sagt öva galopp fattningar , det va inte så mycket mer =) det jag skulle tänka på va och forma ur han innan jag la galopp skänkeln fick till tre riktigt bra höger fattningar utan dubbla spår och utan ko sparkar jippi =D sedan vänstern va han mycket mer regler bar och ett  av fattningarna va han till och med i någorlunda form ;) så nu ska vi bara jobba vidare på galoppen och mellan traven här hemma får se när nästa träning blir hoppas det blir snart för det är så kul =)

ja här kommer lite bilder !








Idag har jag även varit ute och ridit en sväng innan regnet , efter som han inte har några skor så vart det en skritt tur längst byvägen en bit sen red jag hem och dressyrade lite på läggdan här hemma , han var även idag en smula spänd , men det kan ha något och göra med att vi mötte en 4-hjuling som va väldigt högljud och min lite smått töntiga häst tyckte den va livsfarlig och skulle äta upp han ;)
Tog lite lösgörande arbete här hemma för och få han med på noterna och sedan provade vi både höger och vänster galopp vilket funkade hyfsat , jag gav mig när han hade gjort en riktig fattning åt vänster och en riktig åt höger på slutet va han riktigt trevlig =) nu i veckan så ska jag försöka få tag i hovis så hon kan få komma och sko så vi kan börja träna på allvar igen , kommer och bli en hel del kondition för hans del så landsjövägens backar kommer vi och besöka flitigt fram över ;)
Funderar själv på och skaffa mig ett par löp skor och börja springa själv har på dom sista träningarna insett att lite mer kondis vore inte helt dumt ;)

hare ;)


Kommentera här: