äntligen hemma =)

ja nu sitter man hemma vid datan ! skulle väll kanske bara stänga igen och slänga mig i sängen ,
men tänkte bjuda på lite fler bilder , efter som de förra va från mobilen




Den nya dressyr sadeln =)
måste bara skaffa nya stigläder , kan juh inte ha bruna till svart sadel , gå juh inte ;P
Men som sagt de va lite ovant och sitta i , har inte bestämt mig om jag gillar de !



Och de va kanon väder igår , synd bara att de blåste en del men han brydde sig inte speciellt !
Men idag ... snöar de !!! onödigt ... men de e klart jag ska juh sova så de e bara bra =)

Natt natt på er !

Kommentarer:

1 Susanne:

skriven

Ligger inte sadeln i väldigt mycket bakvikt?

2 helena:

skriven

de har du nog rätt i! jag får undersöka saken =) tack för att du sa de !

3 Susanne:

skriven

Tycker din sits inte ser optimal ut på ridbilden och det kan ju ha sin förklaring om sadeln ligger knas :)

4 helena:

skriven

oki hur menar du då , har min andra sadel på alla rid bilder ! vet att jag inte har den bästa sitsen , vore kul och höra vad du ser och vad jag bör göra annorlunda .

5 Susanne:

skriven

Aha okej! När jag tittar på dina bilder ser jag mycket av mig själv som jag var tidigare (och myyycket gärna vill ramla tillbaka till), jag var extrem kort i mina ljumskar och insidan av låret så mina ben åkte bakåt och bäckenet tippade framåt. Hästen tyckte det var ypperligt då man följde med hästen framåt/neråt och de får vikten på framdelen istället. Fick kämpa som ett djur för att rätta till sitsen! Lätt att dra på sig ovanor men svårt att komma ur dom, dumt =P

6 helena:

skriven

ja du de e sant fruktansvärt svårt och bli av med , har själv märkt att jag gärna drar bak benen ... och då som du säger så åker bäckenet fram :/ en annan grej är att jag stirrar ner i backen hela tiden =P får försöka tänka ännu mer på de när jag rider =)

Brukar du rida för sussi eller sara när du tränar ?

7 S:

skriven

8 Susanne:

skriven

Ja men vadå pållehästen är ju fiiiiiin att titta på där under S Brukar också vara duktig att titta på pållen, men mest bara på min egna, haha! Jag rider för Sussie och Sara ibland när Sussie är ute på andra äventyr :)

Kommentera här: