Efter snö kommer tö!

Ja kanske inte riktigt tö , men väl sol och bara några minus ! Lööööv it

Efter som jag gick av natten i går hade jag stora problem och somna i natt så de resulterade att jag va vaken till kl 2 !!! inte kul , så när jag vaknade idag var jag inte på humör och hitta på någonting !
Men efter ett par koppar kaffe så for jag i väg till stallet , och tänkte för mig själv , det är nog rätt dummt och inte fara ut och rida , men som sagt hade ingen insperation till de igenligen , men de vart de iaf .



Oooo vad jag va seriös i min ridning ! nott
Såsade runt ett tag på långa tyglar i padocken , Oden va nog mycket nöjd med de , travade lite ,men inte med nå krav på och sammla hade inte riktigt lust med och bråka med han , satt bara allmänt och njöt av solen .
Mia och jag bytte häst en stund , och då gatt jag rida lite mer seriöst för hennes lilla fröken är en liten het panna , men riktigt rolig och rida =)

Sen upp på min igen och då vart de lite mer ridning i de hela , till Odens förtret ... tänkte att tja vi testar väll lite galopp ! kan ju inte mer än bli fläng och inte mig i mot ( va som sagt helt off i min ridning i dag) vart några ko sparkar precis när jag la golopp fattningen , men han fattade höger galopp och höll den hela långsidan och nästan igenom första kurvan utan och falla omkull , tänkte för mig själv " men du de här kan juh funka " testade igen och yterligare en ko spark och sen höger galopp och då klarade han upp och balansera sig så pass att han klarade av och ta båda hörnen , men sen tappade han de , och jag berömde =)
Nästa fattning jag gjorde så vart de ingen ko spark yey =) och sen lyckades både jag och han balansera upp oss så vi klarade nästan ett helt varv vi orkade inte igenom sista hörnet, tänkte att nu ger jag mig , och för en gång skull så gjorde jag de när de funkade !
Tog några fattningar i vänster också och jämarns vad fin han va .... han lyckades sammla sig ett par språng tom !

Ja jag kan inte annat än och förvånas över denna häst!



När de känns som om de går åt fel håll och jag tappar suget , så lyckas han alltid få mig tilbaka , genom att bara göra de jag ber han om " jasså va det bara de du ville ... de fixar jag väll !!! "

min fina,kloka,underbara häst !



Just nu så är jag och Ronja själv hemma , grabbarna tog en tur på skotern så de e bara vi flickor hemma ! funderar på vad jag ska hitta på resten av dagen , och som de känns nu kommer de inte bli mer än soffan , så här blir jag alltid efter natt veckan , totalt slöööööö !

Ska ta och fara veckohandla hade jag tänkt , men först så ska jag fundera ut lite maträtter som ska ätas under veckan annars kommer man hem med en massa onödigt kanske ! ( detta är juh ett led i att bli mer sparsam och de va juh ett av mina nyårslöften)

Ja jag ska kanske uppdatera nyårslöfftena också ....

- har fram tills nu tappat 7 kg av 15
- Vi jobbar vidare med galoppen ...
- jobbar på och bli snål =)
- mer planerad ... humm de vet i klåen om jag blivit !

ja som sagt jobbar vidare med mina mål för 2011 ja


haha kom på en grej som är ganska intresant... jag ska juh bli mer sparsam , mmm de e juh ett gätte bra mål, men när jag va och köpte foder i början av månaden ( förstår inte varför jag inte har berättat detta tidigare) så som vanligt gick jag och kolla runt vad dom hade för häst grejer , och dom hade bland annat fått in super fina transport skydd och dom va till rätt pris , jag har alltid velat ha ett par sådana , dom är så mycke enklare än och linda och sen va dom förstärkta med skin längst ner vid hoven ... första tanken va jag köper dom !!! men sen .... nää dom är för dyr , du ska juh spara , du ska BARA köpa foder ... Gick och tog fodret och betalade de , surrade lite med hon som stod i kassan , om just transportskydden!

- vilka fina transportskyd ni har fått in !
- Ja och de är ett kanon pris på just dom där , annars är juh de där en beställnings vara ,
- ja jag såg att de va ett bra pris , nästan för bra =) det är nästan så jag måste gå och kolla på dom igen !
-ja men gör de !

sagt och gjort pep i väg och stod och klämde och kände
" nä jag ska ha dom "

- hehe jo de blev ett par transportskydd också !

ja vad ska man säga , jag är sååååå sparsam av mig !
Får uppdatera med bild vid ett senare tillfälle , måste bara komma i håg och ta med mig kameran till stallet någon dag !

Nej nu ska jag ta och göra upp en eld , ta en stor kopp kaffe och sen krypa ner i soffan med papper och penna och försöka komma på vad vi ska äta i vekan som kommer !

bye bye ;D

Kommentera här: