En ljusning i mörkret !

Ja de är de värkligen ... och inte en dag för sent !
Pratar givetvis om vädret ;) hoppas bara de håller i sig nu och så de inte blir en köld knäpp till de vet jag inte om jag pallar med ! eller jo de lär man juh göra !

Men nu på morgonen då jag släppte ut pållarna så hörde jag vår fåglarna kvittra i träden , och de är så där härligt varmt ute och då är kl bara 8 synd bara att jag måste gå och lägga mig =/ Hade varit väldigt härligt med en ridtur , men de orkar jag inte , är riktigt trött !

Ooo jag måste juh bara berätta om lördagen =)

Jo de va juh så att på fredag så va vi och fyllde på med lite mat uppe i övik och då passade vi på och köpa precent till Rasmus så barnen va inte med oss utan Ronja va med farmor och farfar och Rasmus med Morfar efter som han hade hockey träning , och efter som vi drog ut lite på tiden så blev de övernattning för dom !
Vaknade på Lördagen av att Rasmus ringde och ville hem , och de hör inte till vanligheterna, vi hade lovat han att om de va fint väder så skulle de åkas skoter , men tyvär han vi inte få hem grejorna till skotern så den va inte körbar , och då kläckte min mor den underbara iden att vi skulle ta Rasmus med oss till skule och åka skidor, och de mina vänner , de va inte igår jag gjorde de ! men jag har surrat om de att de hade varit roligt och åkt ... dom som känner mig sedan liten vet att jag tävlade en del i både storslalom och superG och lite störtlopp ... MEN de va väll en 10-15 år sedan ....... ÅÅÅÅ vad härligt de va och tackterna sitter i än ;P Rasmus åkte för första gången , och de gick hur bar som hällst , han hoppade över plogsvängarna och gjorde riktiga slalom svängar , och helt orädd va han i branterna , kan juh säga att jag va stollt som en tupp ;D och de va nog även han !
Åkte stora liften 4 gånger tror jag och sen ville han testa släpliften och även den klarade ha galant =)

Hans kommentar efteråt va
- de här MÅSTE vi göra om de va Skitroligt  !

Och ja även jag tyckte de va skitroligt ;)
Tyvär glömde jag kameran hemma =/

Sen va de bara hem och byta om inför kvällen , vi va bjuden på kallas hos mäster kocken Soffie alltid lika god mat och goda bullar =D och de vart en massa surr och skratt !
Tack Soffie och Daniel för JÄTTE trevlig kväll !

Söndagen spenderades ute i hockey hallen , Rasmus hade två matcher , jag kunnde dock bara vara med på första för ja jag skulle juh jobba natt så jag gatt hem och sova !!! tråkigt !!!
Men vilken match dom gjorde !!! dom förlorade dock , men bara med tre mål ! 7-10
sedan fick dom äta och bowla vilket dom tyckte va riktigt roligt ! sen sista matchen VANN dom =D och givetvis så fick jag inte se den !!! men de fick morfar så de va juh kul för han =)
Och otroligt roligt för laget och känna att dom kan vinna , dom har juh inte haft de lätt denna sesong ... men dom blir bra på och ta en förlust ;)

Nä nu ska jag ta och krypa i säng ! tänkte kliva upp lite tidigare för jag måste hinna hämta spån , de e helt slut !


Så god natt eller god morgon kanske man ska säga ;)



Kommentera här: