Första februari!

Det går åt rätt håll =)
snart är vårmånaderna här och jag hoppas de inte tar allt för lång tid innan våren är här !

Men men tänkte jag skulle summera helgen som varit !

Lördag så startade jag med en ridtur , red till padocken och jobbade vidare med galoppen ... ja jag säger juh de , nu känns de värkligen som vi kört fast ... de är så tråkigt , fick bara till två galopp fattningar och som han höll i ett halvt varav ! de är väll klart , ett halvt varv är väll bättre än inget , men han va stel i högersidan och allmänt ovillig till och göra någonting , så de vart bara fläng av allt .
och blåste gjorde de , ja allt va bara fel



Men han är ändå bäst ! och min ögonsten =)

Senare på Lördagen så for jag och Rasmus till mamma och pappas stuga där Min bröder med respektiva samt även mamma och pappa och deras grann fru hade gjort upp en eld och barnen lekte och hade kul , de vart många skratt och mycke surr , de kändes underbart och få vara med familjen , alla tillsammans , jag bara njöt av och få umgås med med mina bröder och va tackasam över att få ha dom i närheten =)
De va bara synd att de blåste som tusan ... efter en dag ute i blåsten så bjöd mammsen och pappsen på taccos =)



en underbar bild på oss som bäst Sandra knäppte på mammas 50 års kalas




pappi =)

mammi =)


Syskonkärlek när den är som bäst =)


Söndag tillbringades ute i hockyhallen ... Rasmus hade två matcher samma dag , och jag skulle köra ismaskin ... ja de hade gått bra om de inte va glas halt utanför garaget där den stod , och de är en backe som luter , brant , ner mot hockeyhallen , backar ut och börjar glida mot hallen gahhhhhhhh lite smått panick man fick , typ 6 ton ismaskin som brakar rakt igenom väggen såg jag framför mig , dum som jag var så slängde jag ut lite sand , så då gatt jag skölja av däcken innan jag körde ut på isen .... ååååå kan de gå mer fel, ja så om de inte va nog med de så fastnade kälken på ismaskinen i pucklisten och slet upp ca 2 dec av listen ........ då ville jag bara kliva av och gå där i från ... ge upp , fara hem och dra täcket över huvudet ... inge bra !
Men spolat vart de , andra och tredje gången så gick de bättre , hade bara lite problem med skruven som transporterar upp snön från isen ...

Rasmus fick kliva av efter 5 min av andra perjoden för han hade sååå ont i magen ... mammas stackars lilla kille , han bara få av han grejerna så fick han springa på toa och kräkas , men efter att vi kommit hem så mådde han bättre bara lite förkyld .

Vart även två skopor ved intaget i söndags =)

Igår efter jobbet så for jag och hämta 10 säckar spån , sen hem lagade mat , stökade undan maten och startade diskmaskinen ,sen på med ridkläder och iväg till stallet ,  klädde på han alla reflexer !



Trodde väll att de skulle gå kanon meeeeeen nä ! dels blåste de en del , så han va spänd som en fiolsträng ! sen lysnade han inte för 5 öre ! han skenade med mig när vi galoppera !!! lite less jag blev då ! han bara slängde upp huvudet tog bettet och i väg de bar , det är nog dax och byta bett igen , i allefall när jag är ute själv med han ... precis när jag fått stopp på han så möter vi en traktor , en skit läskig traktor (tyckte Oden) så de är bäst jag kastar ut bakändan nästan framför den !!! PUCKO!!!
Så hela vägen hem körde jag skänkelvikningar åt båda hållen , ökade och minskade skritten körde övergångar mellan skritt och trav , trav och skritt så att han skulle lyssna , de gick så där =/
känns juh jätte låvande för lördagen de här !!!

ja ja nu ska jag ta hand om mina bus troll som är hemma och är snoriga och hostiga
och en kopp kaffe till mig !

hej svejs !


Kommentarer:

1 Elli Caramelli:

skriven

Låter ju som en underbar dag det där du :/

Kommentera här: