snart kväll

men först ett litet inlägg kanske =)

Har varit ute på hallen en sväng ikväll för Rasmus hade hocky träning , vart en del surr med Marie , det är typ där vi träffas nu så här på vinterhalvåret ;)
Känner hur jag vill börja gnälla igen , men jag ska försöka hålla mig i från de hade jag tänkt =)



Han är så ducktig min lille grabb , men han är juh inte så liten längre , och om mindre än 8 dagar blir han 8 =) vart har tiden tagit vägen ...

Sen va de bara hem och lägga barn , byta om och fara till stallet för och natta hästar !
Provade även sadeln igen , har nämligen letat på you tuben om hur man provar ut sadlar och vad man bör tänka på när man provar ut den , och jag hittade ricktigt bra tipps
http://www.youtube.com/watch?v=U2mKz0uP_K8&feature=player_embedded
denna är verkligen nyttig !

så efter att jag mätt klämt och känt kollat donta så kom jag fram till att sadeln passade , det enda jag inte hade med mig va en kula så jag kunde kolla hur balanserad den va , men de jag såg med blåtta ögat så låg den centrerad, efter att jag lagt den på rätt ställe =)



Det här är den gammla bilden och här ligger sadeln för långt fram , vilket gör att sadeln får bakvikt ... tänk vad man får lära sig via internett ... men kan lungt säga att jag kännde mig som en nybörjare ! men som dom säger , man blir alldrig fullärd !!!
Men jag ska höra med Sara nästa gång det är träning och kolla vad hon tycker är fortfarande lite osäker, ska knäppa en bild också och lägga upp här så kan man se skilnaden lite bättre kanske ?!!?

Ja ja nu ska jag nog ta och sussa lite så jag orkar med lilla fröken i morgon stackarn har feber och hosta !
har hon feber i morgon med så blir de ett besök till docktorn !

jaja natt natt på er

Kommentarer:

1 Elli Caramelli:

skriven

Värsta stora grabben :D Säger som dig, vart tar tiden vägen ?

2 Linda Ö:

skriven

Jaaa du de där med sadlar e en djungel, därför va jag sjukt glad att jag hade bomlösa sadlar, för fy det är en hel vetenskap å hitta en sadel som passar som den ska... :P

3 Anonym:

skriven

jo linda det är juh de , helt otroligt hur mycket en illasittande sadel kan påverka hästen och ryttaren också för den delen !



ja du Elli att tiden gått fort ser man bara på de små INTE på oss ;P hehe

4 helena:

skriven

haha skrev en anonym kommentar till mig själv !

de va juh jag som skrev den övre kommentaren!

Kommentera här: