sommar , sommar , somaaaaaar !

Nu har vi haft kanon dagar efter midsommarens regnande !
Jag och barnen har varit på stranden och glassat ,snackat med vänner och bara myst =)



Igår tog vi in 11 lass hö till hästarna , och tur va väll att det fläktade lite när man stod och matade kanonen , men sedan när man ska klättra upp på skullen för och trampa eländet ...huga säger jag bara !!! efter kanske höst en min så formligen rann svetten på en och sedan allt hö damm ... fastna bra kan jag säga och ben muskler vart tog dom vägen ! Kan säga att i dag har jag ont i varenda muskel i kroppen Benen ,magen , rygg och armar ! det va ett under att jag kan röra mig ;)



Som Viktoria så bra uttryckte sig de jobbigaste med pollarna är att ordna deras inkomster och utgifter och ja det är så sant så ! som sagt ont i varenda muskel i kroppen och fullt med blåser i händerna och benen är alldeles rödprickiga efter allt packande i hö lon ! men men skönt att hälften är gjort ... nu är det bara kossorna som ska få
lite mat =)
Men det får vänta en vecka till för idag så vräker regnet ner , och det är juh helt oki naturen behöver juh lite väta för och överleva =)
Sedan när vi hade tagit in hö och vi va klara så blev det den traditionella bad turen , finns nästan inget som slår badet efter att man har bärgat hö =)



Härliga Badhälla här i byn 22 grader i vattnet underbart svalkade =)

Midsommar då !
Jo det var juh tänkt att vi skulle fira den hemma med vänner , men Patrik och jag blåste av det för vi kände att vi behövde lite tid för oss själva och barnen och sen bara ta det lugnt , så fredagen började med sill lunch hos min mor och far , sedan drog vi ut till barsta , för Peter hade varit så snäll  och lånade ut andra båten till oss , så det va planerat en båt tur ut till ulvön och sedan hem igen , men när vi kom ut till Barsta så låg det dimma i hamnen och ut över så vi ville inte ge oss ut då vi inte va utrustade med gps ! det vart till och dra fram båten och sedan vaxa för att ta båt turen på Lördagen istället , åt middag med svärmor och svärfar sedan bara chilla i stugan och mådde gott =)

Lördagen började juh bra !!! ja det va juh uppehåll , men när Patrik skulle starta traktorn så fanns det ingen hydralik på traktorn !!! så han gatt fara hem och hämta olja till den och sedan fylla ! ja efter det så sjösatte vi hon och det gick juh bra , kallt som attans va det i vattnet iaf ! han precis lägga till vid bryggan så börjar det vräka ner ! kul ... men men svärfar for och hämtade resten och sedan packade vi in oss i båten och iväg det bar ! vi kom ca 15 min från Ulvön alldeles utanför inloppet till norrfäldsviken , då gick tempen på motorn i topp och där låg vi och guppade !!! 80 m djup så kasta ankare gick inte , så medans motorn svalnde så pass att vi vågade starta igen så drev vi sakta mak ut på det stora havet ! men som sagt efter ett tag så kunde vi starta och puttra i sakta mak mot norrfällan , la till vid en brygga så Patrik och svärfar kunde skruva , medans dom gjorde det så gick jag , Rasmus och Britta och köpte var sin glass , när vi var på väg tillbaka så öppnade himmelen sig ! kul skit kul !!! just då ville jag bara hem och lägga mig i sängen , dra täcket över huvudet och vakna en annan dag !
Men tillslut så kom vi hem till barsta ! for på vallen och åt en pizza och konstaterade att denna dagen kunde man juh a varit utan !!! sedan ut till Barsta för och lägga båten där den skulle vara och skruva lite , barnen fick fiska lite spigg .
Ja det va våran Midsommar helg de ;) lugn och skön host harkel.















Ett lite ax plock av bilder =)

ja ne nu ska jag laga lite lunch till skruttarna sen blir det en tur till affären tror jag

Ha en bra dag =)

Kommentarer:

1 Linda Nordmark:

skriven

Jättefina bilder Helena! :-)

2 Maria Johansson:

skriven

sv: Oj det lät väldigt sällan, nej du gör nog rätt i att inte följa hans råd! /Maria

3 helena:

skriven

tackar =)

Kommentera här: