Söndag = vilodag ... eller!

Ja är de inte så att Söndag ska va vilodag ?
ja här i detta hus är de då inte det !

Har haft en grym träningsvärk i magen eller i hela magregionen och även rygg och ljumskar efter träningen igår ! hua ligen !!! insåg att jag kanske inte hade så mycke muskler längre , så nu blir de till och träna om jag ska kunna sitta ner i traven på Oden !

Efter att jag hade släppt ut mina hästar och kommit hem så gjorde jag varm choklad och mackor till barnen och älsklingen samt kaffe till mig , sen begav vi oss ut i ved skogen , älsklingen höll i motorsågen och
jag agerade traktorförare och bär hjälp , efter några träd så tog vi fika paus och åkte lite skoter och sedan fortsatte vi med kapandet och kvistandet , och efter ca 2-3 timmar så hade vi 2 fulla skopor med ved !



ur min synvinkel



några pinnar har de blivit



Detta är vad vi hitils har åstakommit i år , och mer lär de bli =)

ja nu så ska jag ta och krypa i säng tror jag , jobbar juh i morgon så då är de bäst och lägga sig i tid !

Detta vart juh inte ett hästrelaterat inlägg , men Oden har fått vila idag  hade hellst velat skrittat ut en tur idag ,hade tänkt göra de efter veden , men då var det juh söndagskola för Ronja och hockey avslutning för Rasmus så de sket sig  får försöka i morgon kväll istället .

nä natt natt på er

Kommentera här: