Vårat försök till Dressyr !

Ja de va verklige ett försök , men jisses säger jag bara ! jag är inte alls nöjd med hur jag red ... for runt som en gummi boll !

Började det hela med och åka i backen på framridningen ... Pinsamt är bara förnamnet !
Hade en något över taggad häst , när jag satte mig upp på han så bara darrade han , och för minsta lilla skänkel så skulle han galoppera , han kände nog av att jag va tok nervig där uppe på ryggen ! så när jag la galoppskänkeln och skulle galoppera på volten så vart det juh i räser fart så klart ... sen så var det juh inte bara jag där ! så jag skulle bromsa in han på medellinjen för det kom en annan ryttare och jag tar väll lite mycket i vänster tygeln så han byter galopp och sticker åt vänster och jag , ja jag fortsätter så vackert åt höger och landar på baken i mina fina VITA ridbyxor , ja dom va vit !
Men det va bara och hoppa upp igen de, men som sagt PINSAMT va bara förnamnet !!!

Sedan när det va dax och gå in i ridhuset , så stod det en märklig sak ( enligt Oden ) där , nämligen ett domarbord ! vilket han bestämde sig för va riktigt farligt ! sedan folket på läktaren huuuuuua ! och det värsta av allt va dressyrstaketet !!!

Så jag kan summera ritten på detta sätt ... spänd som en fiol sträng va hästen och jag , jag for runt som en gummiboll i sadeln !
Sparkade i mot skänkeln vid galoppfattningarna så det blev en del avdrag !

Men som sagt , han kan mycket bättre , men det är klart att om inte piloten är med då blir det svårt och göra själv!

Nej nu blir det till och fortsätta träna !

Ja vad blev då resultatet ........... på en 5 e plats med 43,9

så nu vet jag vad jag ska träna extra mycket på , så jag kan slå det resultatet till nästa gång när nu det blir!

bjuder på lite bilder från tävlingen





Bitvis såg han ut s här !





för ett ögonblick !!! måste tilläggas ....



strax innan han bryter ut sig från volten !



Ökad trav `typ´

men det såg även ut så här !!!



Större delen av programmet såg ut som bilden ovan , tur Mia är en mäster fotograf och lyckas knäppa i rätt sekund !!!

Och så här kändes det som det gick efteråt , innan jag hade hört procenten och poängen !



haha kan säga att jag inte var nöjd med min prestation iaf , men Oden gjorde så gått han kunde , kan inte vara lätt när man vill ha stöd från matte men det finns inget stöd och få för jag va så nervös ...

ja det är bara och bita i hop och träna mer , ska försöka klättra mycket med han och hoppa studs så han blir starkare i baken och hela han för den delen ;)

Nej nu ska jag ta och gå och sova för nu e jag lite trötter efter 11 timmar på jobbet ... har snart varit vaken i 24 timmar !!!!!! så det är nog dax för sängen !

God Natt elr God Dag !



Kommentera här: