Jippi den e klar

Eller ja nästan klar , det är bara öppningen som ska finulas på lite till på !

Pratar så klart om gärsgården min =)
Hade juh det på min lista i går så efter att jag hade haft lite data tid så körde jag i gång en tvätt och fixade disken och röjde så jag kunde damsuga , när det va gjort tog jag och barnen på oss arbetkläder och gick ut =)
 
Rasmus bar fram stolpar och rensade bort sly och va till riktigt stor hjälp ! ja lilla fröken struttade mest runt och lekte prisessa !!! åt av jordgubbar och ärtor !
 
ja så här blev resultatet =)
 
 
Så här vart det!
åt andra hållet =)
 
 
Ja det är bara lite städning kvar ... men det får jag ta en annan dag för även om jag inte gör allt i super fart så tar kroppen stryk kan jag lova ! efter 3 timmar så ville jag bara krypa ner i sängen och ligga där ett tag =/ men tjurig som man är så fortsätter man !!!

Men vid två så fick jag lite vila, skjutsade Rasmus till Macke och fick surra lite skit med Marie =) alltid lika trevligt !!!
Var in till ullboda och införskaffade lite mer ståltråd för och kunna göra de allra sista på stolparna !
 
Sedan efter maten så tog soppan helt slut och jag och Älsklingen landade i soffan och därifrån kom jag inte upp =)
 
Dagens bestyr så kommer jag att hålla till innomhus de regnar till och från ute så det passar bra oc börja med förådet idag !
Enda rummet i huset som är ostädat , ja om man inte räknar lilla frökens rum förstås men hon "orkar" inte städa !!!! så det är väll bara och hugga in och börja , ska juh in en sväng till ullboda idag så då ska jag passa på och ta med en massa skräp till återvinningen tänkte jag =) men som sagt vi får se hur det slutar jag ska juh se till att orka .
 
Måste bara visa våran allra första egenodlade potatis som vi smaskade i går =)
 
 
Så otroligt goda !!!
Sedan känslan att få dra upp blasten och se dessa skönheter dyka upp... det är juh så jag blir helt lyrisk av lycka =D
Men nästa år så ska jag sätta en tidig och en sen sort , för dom här va i minsta laget och denna är en sen sort ! sedan skulle jag villja ha den lila potatisen tror den heter blåkongo =)
men som sagt det blir till nästa vår de =)
 
Nej nu ska jag börja med förådet
 
ha en bra dag =)
 
 
 
 
 

Kommentera här: