Tjenare tjockis !!!

Vad är det som gör att det är okej att kalla höggravida kvinnor tjockis !?
 
Alltså jag blir riktigt irriterad på att folk kan komma fram till mig och tycka att det är ok att kalla mig tjockis, just bara för att jag är gravid , och speciellt så här i slutet ! jag menar dom får skylla sig själva om jag fräser ifrån , för jag tänker inte tolerera att bli kallad tjockis igen även om jag ser ut som en kanon kula , men just ordet tjockis !!!!! 
 
Tror ingen vill bli kallad det ! oavsett om man är tjock eller smal !
Jag har hela mitt liv varit mullig/tjock och jag har fått höra det av min omgivning kanske inte min familj men andra !
Alla vet hur elaka barn kan vara med med varandra så vi behöver inte gå in mer på det ! så just ordet tjockis och fet är ord som jag avskyr, det bara kokar i mig när jag hör dom användas !
 
När då vuxna människor kommer fram och säger tjockis och när jag säger
 
- Nej jag är inte tjock jag är gravid !!!
- Jaaa men nu får man juh kalla dig tjock ....
 
Jag men va !!! jaha så du vill kalla mig tjock annars men då går det inte eller vad menar du ?!
Givetvis så förstår jag juh att dom inte menar så men just att göra det oki att kalla någon annan tjock inför barn som kanske inte förstår skillnaden och jag försöker åtminstonde lära mina barn att man inte kallar någon tjock , fet eller ful även om man tycker det så ska man inte säga det och inte såra någon
annans känslor !
Så jag blir riktigt irriterad när det händer jag har god lust och säga de samma !!!
 
 
En annan grej jag har reflekterat över är den ständig frågan
 
- Men är du hemma än !?
eller
- jaha du är hemma än ser jag

ja men ursäkt men va tror du ? vad ser det ut som ?
Och ja jag vet ... den frågan får alla och dom kan juh omöjligt vet att jag har fått den frågan hundra ggr känns det som men jag kan inte låta bli att bli irriterad över det !
sen kan det juh ha och göra med att just nu, denna tiden på graviditeten så är man sjukt less och längtar själv nå fruktansvärt på och få träffa den lilla krabaten som ligger där inne , och jag har verkligen försökt och hålla humöret på topp och inte klaga för mycket men nu börjar det bli lite svårt , tiden går ut på fredag och jag känner i hela kroppen att jag kommer och gå över igen och bli i gångsatt även denna gång ...Lika bra att förbereda sig på det så man inte blir allt för besviken...
så tre veckor kvar !  så surt ...
 
Ja nej nu ska jag ta och fixa lite med tvätten och kanske gå ett varv med damsugaren så kanske jag blir på bättre humör ;)
Har en sådan där sitta på soffan och göra ingenting dag idag även fast solen skiner så sitter jag inne !
kanske inte får mig på bättre humör och sitta inne !
Nej fixa tvätten och dammsugningen sedan en kopp kaffe ute i trädgården och lapa lite sol så blir nog detta bra !
vänta på att älsklingen ska komma hem och ge mig lite förnyad energi , så tråkigt när han inte är hemma !
 
 
Höres hej !
 
 
 

Kommentera här: