vila lite kanske!

Idag lyser solen från en blå himmel och jag startar dagen med att proppa kroppen full med vitaminer 
Ett stort glas med ljuse och jordgubbskräm poppar musik i från telefonen och inser att det är fredag och att det kommer och bli en toppen dag !!!
 
 
Ignorerar att jag har skit ont i kroppen från gårdagen, men jag ska lyssna lite på den och ta det lungt idag !

Men jag lyckades städa förrådet igår =D efter 3 turer med bilen upp till andra huset så va det betydligt mindre grejer här nere !
Två stora sopsäckar med papper och kartong , en stor sopsäck med hård plast, 4 kassar med glas burkar !!!!!!
samt två stora sopsäckar med pant !!!!!!

fy vad rat man samlar på sig ! helt otroligt Varför kan man inte bara fara en gång i veckan ? eller fara när kassarna är fulla ?!
Sedan så varför har jag fortfarande jul lådorna här nere ! och Rasmus hockey grejer varför ligger dom här nere ? Speciellt om man har ett annat hus där man kan förvara grejer på hyllor nej man har dom staplade upp till fönstret här nere !!! nej tack du nu är det slut med det !
 
Vet inte om det bara är för att jag är gravid eller för att jag börjar bli gammal som jag helt enkelt har blivit en städ freeek !!! ni som känner mig vet att jag har avskytt och städa det har inte stört mig så mycket på att det har legat grejer på golven och dam i hörnen, men nu !!! det va som igår när jag hade röjt undan allt nere i förrådet och sopade i hop allt från golvet sedan fram med damsugaren damsugade där ute och fortsatte i hela huset och när jag ändå va på g så torkade jag golven i hela huset ! sedan va jag knäckt och slut som artist , men det känns såå skönt när det är gjort !
Samma sak ute med gräsmattan och trädgården !
Under sommaren så har jag klippt gräsmattan ca 2 ggr v om inte mer och vet ni jag gillar det !!! samma med städningen JAG GILLAR DET =O
Jag hoppas att det är för att jag har blivit gammal och inte bara för att jag är gratvid ;P
 
Nej detta går inte ska nog förflytta mig till soffan tror jag och vila lite till

Sedan blir nog en tur in på ullboda för en glass hos mor det är jag värd sedan gårdagen ;)
 
 
 
 
 

Kommentera här: