En lite tur

ja det va så härligt väder idag så jag kunde inte låta bli en tur =) Strålande sol , 7 minus och vindstilla ... helt underbart =D balsam för själen ! denna bild säger allt =)



Början av turen va han riktigt lugn och fin, fick en riktigt fin och lugn vänster galopp från början, där han orkade bära sig riktigt bra =) Sedan vart det lite bralla och stuts och full fräs en stund och svår och koncentrera sig på mig där uppe och stundvis var det dåligt med bromsar på han !!!
Men det löste sig med lite flytta åt sidan just bara för att han skulle tänka lite och jag inte skulle behöva dra en massa utan att han skulle lyssna på mina hjälper och inte ånga på i 110 ... å tillslut så lyssnade han riktigt bra och va loss i båda sidorna , och hjälp vilken trav han fick ! pluss att vi hade drag hjälp så det vart en hel del öka trav, där han längde på riktigt bra super härlig och galoppen ska vi inte snacka om vi kunde galoppera i samma takt som lill ungen travade ! lugn och sansad och med takt och bärighet ... alltså det finns juh resurser i han =) snart kanske vi har hittat rätt blir så glad när det klaffar och känslan när han kommer rätt går inte och beskriva ...hoppas vi får den känslan imorgon när vi ska träna igen =)
lite fler bilder från dagen =)



en härligt svettig kille i det nya tränset =)



införskaffade även ett blått chabrak innan jul är så nöjd ;)

hoppas på att det blir lite filmat i morgon så jag har lite nytt och komma me =)

höres hej =)

Kommentera här: