Lördagens bravader

Vaknade upp till ännu mera snö !!!
suck det slår aldrig fel , så fort jag ska ut och dra hästtransport så är det skit väglag !
men det löste sig tur vi ha kingen ! synd att ingen av oss har körkort för de men vi struntar i det just för tillfället , tro om farbror blå skulle göra det hehe !

jaja kom ut till nordingrå och hade 7 min på mig och lasta ur och göra han klar , men det gick de med , sen när vi kom in i ridhuset och jag skulle hoppa upp så glömde jag kolla sadeljorden så det resulterade att sadeln for på sniskan och Oden vart rädd och for iväg med mig halvt om halvt hängandes på sidan , ja det slutade på ett vis , jag dråsade i backen ... bra start på en träning nott !!!
Det va bara och kliva upp ,borsta av sig och sedan göra om gör rätt typ =P

Vi fick börja med att rida fram på långsidan , alltså reagera för skänkeln, han skulle helt enkelt vakna till lite grann , sedan efter några varv så bjöd han själv framåt på långsidorna så då skulle jag böja han åt höger men han skulle va kvar på spåret , och det va svårt det satt fast riktigt mycket i högervarvet , tanken va lös och eftergiven men efter några varv så släppte det någorlunda =)
sedan i vänster så gjorde vi samma sak men i stället för och ha han vänster ställd på långsidorna så fick jag ställa han åt höger för att sedan när vi närmade oss hörnet ställa vänster och på kortsidan lägga en volt och när vi passerat medellinjen rak ställa eller något mer åt höger och lägga an höger skänkel för att han skulle ta min ytter skänkel som vägg istället för och flyta ut med höger bogen ... kan säga att min hjärna gick på högvarv ... höger nej vänster tygel... nej hur klåen va det hon sa ... höger Nej fan det va vänster åååå 29 år och inte har riktig koll på höger vänster !!! helt otroligt ... ja så ungifär gick resonemanget i min hjärna , men efter ett tag föll det på plats =) och vi fick till det riktigt bra och han lyssnade på min ytter skänkel .

Sedan gick vi över till den underbara galoppen !
Men denna gången ska jag inte klaga ... han gjord det riktigt bra
Började med den vänstra där han är starkare , och jo då efter några varv i galoppen så kom han sig till rätta , och jag kunde be han om lite mera ställning , gick hyfsat bra , är inte helt nöjd men det är en klar förbättring =) Det finns juh hopp =D

Sedan så tog vi höger ...... ååå jisses !!! där va han överallt och ingenstans det började i fattningarna , han har en förmåga att öka på stegen i traven innan han kommer in i galoppen men det gör han bara i höger inte i vänster så det ska vi jobba lite på  men det stora pluset va att han orkade hålla galoppen så jag kunde hålla koll på höger bogen ... och till slut fick vi till det några steg där han va höger ställd , och då fick det vara bra .

Det känns riktigt bra nu =)

vi avslutade med trav i lång och låg form och så lång och låg har han inte varit någonsin så han sträckte ut ordentligt

ja summa sumarum tok nöjd med grabben =D
bjussar på lite bilder ska ladda upp filmer också =)











Det jag tänkte på när jag såg bilderna och filmerna va min sits ... mina händer och armbågar jisses !!!
jaja det är något jag måste jobba på !


Kommentera här: