insperation !?!

ja jag säger då det ...
hade lust och skriva och uppdatera lite men har noll idér på vad jag ska skriva ... men jaja

Kan juh berätta om sist jag skrutta runt på Oden kanske =)
När vi tränade sist fick jag jobba med att korta upp han , jag skulle tänka passage !!!
gahhhh jag har aldrig ridit så högt upp i skolorna...men jaja jag gjorde ett försök , red i det tempo där han är balanserad och där han jobbar bra , sen bad jag han om mera samling och att han skulle trampa lite mer aktivt men det va riktigt jobbigt för han och han ville stanna så jag fick vara snabb på med skänkeln för och få fram han igen ... så arbetet med och hitta en variation i traven och få han mer aktiv i bakbenen fortsätter ... men det har mycket med styrk och göra med och för att han ska orka samla sig i galoppen eller hinna så måste han bli snabbare i bakbenen...
Så styrka styrka styrka !!!
Kanske man ska ut och pulsa snö med han =)

Ja hemma här så har vi jobbat vidare med samla och öka , variera traven helt enkelt =)
Red i paddoken som älsklingen va snäll och skotta upp åt mig



red lite ur dressyr programmet Lc mest bara vägarna kände av att han va me och inte gick i mot mig , när han va lös i båda sidor så bad jag om mer samling på kortsidan , hade med mig ett dressyr spö för och peta lite på bakkärran så han inte skulle tappa den , sedan ökade jag på långsidorna , och det gick riktigt bra , fick till det utan att han föll in i gallopp yey =)

så på lördag får vi se vad vi får göra för då är det dax för träning =) då blir det mera bilder och film hoppas jag !

Kommentera här: