Spring på E4 an och nya skor !

uj uj uj ...
ja med djur i sitt liv har man då alldrig tråkigt vill jag lova !!!

jobbade förmiddag denna vecka slutade jobba kl 15 på måndag , ja det är väll inte så mycket med det !!! men när jag kollar min telefon så har jag den del missade samtal ! då precis ringer älsklingen och medelar att hästarna hade rymt och va ute och sprang på E4 an !!! inte bara lite smått panik man får , skyndar mig och byter om och ut i bilen och då ringer jag upp igen och kollar läget och som tur har pappa fått fatt på dom !
Men snacka om panik man får ! och sedan hade juh inte Oden några bakskor och snorhalt va det på vägen ut till e4an så jag tänkte jaha nu har han halkat och sträckt sig , fått någon muskelbristning eller dyligt !!! och Cassandra ska vi inte tala om ... hon är 24 år gammal och rör sig inte mer än i hagen om dagarna , tro hur hon pallar med sken galopp på asfalt !!! och för och inte tala om risken för att dom skulle bli påkörda ! huuuuuva får rysningar och hämska bilder framför ögonen !
Men som tur va så hade dom vikit av e4an efter en km typ ! då va bara frågan hur vi skulle få hem dom !
Jag har juh en transport , men den vill jag bara köra en häst i , men då hade vi sådan tur att våra vänner Emma och Magnus kunnde ställa upp med deras transport så då kunde alla tre hästar åka samtidigt Oden i våran och lill Ungen och Cassandra i deras , otroligt nog gick Lill ungen bara på transporten , och hon har inte åkt på 4 år så det gick riktigt fort och lasta dom =)

image description

näää det va inte en trevlig upplevelse =/

kollade i genom hästarna när vi kom hem , och det enda som jag såg och kände va att Cassandra hade en balltramp på ett fram ben , kollade igenom dom en vända till på kvällen och då va Oden tjock i bak benen =/ så det vart till och smeta på lite liniment !
Men Cassandra va helt normal i benen =O bara en aningens stel , helt otroligt !

dagen efter va det dax för hovslagaren och komma !
hade två väldigt stela hästar....
Men nu har dom nya dojor och brodd =)



Är så sjukt sugen på och rida nu !
Blir nog en tur i morgon =)



Kommentera här: