socker socker socker !

Åååå vill bara ha socker !
 
Efter helgen så bestämde jag mig för inte äta mer godis , snask,kakor,bullar mm
ja det är juh lätt att säga, men jisses va svårt att efter leva ... hade glömt hur svårt det va ! och nu tredje dagen så har jag värdens huvudvärk !
Kommer ihåg att det va så förra gången med ! jaja det är bara och härda ut ...
 
Varför utsätter jag mig för detta då !
Jag mena det är väll bara och äta och se glad ut ! ja om OM man tränar och har tid ´till det så kan man äta och se glad ut !
Jag kom fram till att det va dax när jag märkte att jag inte bara kunde ta en bulle ! 
Utan jag va tvungen och äta slut , och hade jag godis så var/ är jag tvungen eller känner jag mig tvungen och äta upp det !
sååå för att inte bli lika stor som jag va och få ont i knän och höft/rygg igen så är det lika bra och bli stenhård mot mig själv innan jag tappar all kontroll !
 
 
Ja jag är rätt rädd för och tappa kontrollen igen !
Men jag går inte på någon diet =) utan jag har bara uteslutit sådant som är onödigt ! 
Sedan försöker jag ta upp löpningen igen men det går sisådär ! man ska juh ha tid till det och sedan är det juh som alltid , i alle fall jag hittar på en massa undan flykter
Jag har juh tid , jag ska juh till och från stallet varje morgon och kväll så jag skulle kunna gå/ springa
dit men jag blir lat och endera är det för kallt ,mörkt eller dåligt väder
 
näää nu blir det ändring på torpet ... har juh börjat och tagit bort snasket så nu blir det till och snöra på sig spring skorna , inga fler undan flykter !
 
 
haha ja jag måste juh va lite ego också
;)