Oden min Oden !

Vet inte vart jag ska börja !!!

Innan jag for så var känslan rätt bra , tyckte att både han och jag var lagom laddad !

När vi for hem undrade jag om jag överhuvudtaget kunde rida !!!
Ja så dåligt gick det igår , jag fick han inte och trava i höger varv på volten ens ... Kanske ett varv fick vi till... Annars så stod vi stilla , hoppade på stället , stegra , bockade , sparkade mot skänkeln och var allmänt ovänner :(

Fick till tre fattningar i höger , och vänster som brukar vara stabil och lugn , var inte det igår ... Även detta varv flöt han i väg på den öppna delen av volten , dock inte lika mycket som i höger men den var inte som den brukar , vart någon form av släng trav blandat med galopp inslag....

Det va nära backen för min del några gånger , men jag höll mig kvar , tror han har det som uppdrag att få mig och käka grus !!!

Ett skit pass helt enkelt !
Ett pass jag vill lägga bakom mig och glömma .
Han fick mig verkligen och känna som om jag inte gjorde något rätt , inte kunde rida för fem öre !!!
Så tack Oden för detta självförtroende knäckande pass !!!

Tur jag hade Sara , hon föreslog att jag skulle komma på ridskolan och rida en annan häst som redan kan , dels för att jag ska få känna att jag faktiskt gör rätt , och sedan få till baka självförtroendet igen , så jag tror att jag ska ta en lektion iaf sedan får vi se om det blir någon fortsättning på det , blir svårt när jag börjar jobba igen !
Jag hoppas att det kan hjälpa mig och Oden att komma vidare ur detta , för nu känns det verkligen som om vi har stångat våra huvuden rakt in i sargen och inte kommer vidare !
Som Sara sa - han ger inget gratis !!!

Om jag ska försöka ta fram något positivt så ska det vara sista höger fattningen , efter som traven inte funkade så tog jag den från skritt , la om skänkeln och höll i mot i tyglarna och han fattade rätt galopp , Inge ko spark och någorlunda lugnt och sansat .

Ska jag rannsaka mig själv så har jag nog givit för överdrivna hjälper i höger galoppen , i vänster fattningarna sätter jag bara till mig lite , och han rullar in i galoppen , gjorde på samma vis i sista högerfattningen och då gick det bättre !
Kanske ska jag även skippa sporrarna ?! Vet inte men det är juh bara och testa !
En sak till var juh att han gick rakt in i transporten utan att tveka !

Har inte fått bilderna från Mia än , och ärligt talat så tror jag inte det blev några rid bilder som är vis bara !
Men vi får se :/

Så det får bli en från förra rispasset !!
Så här såg vi ut större delen av passet !





Kommentera här: